رییس پژوهشگاه رویان با اعلام این خبر که جواب‌های خوبی در تحقیقات روی مدل‌های حیوانی و در زمینه سیستم عصبی، قطع نخاع، آلزایمر و پارکینسون گرفته شده است،گفت: در حال حاضر پیگیر هستیم که حمایت‌هایی را جلب کنیم تا در مدل انسانی هم در قالب کارآزمایی بالینی کار خود را انجام دهیم. امیدواریم که در سال ۹۸ در این زمینه اتفاق خوب و مبارکی بیفتد و بتوانیم کارآزمایی بالینی این بیماری‌ها شروع کنیم.

وضعیت تحقیقات صورت گرفته برای درمان آلزایمر و پارکینسون

سلامت نیوز:رییس پژوهشگاه رویان با اعلام این خبر که جواب‌های خوبی در تحقیقات روی مدل‌های حیوانی و در زمینه سیستم عصبی، قطع نخاع، آلزایمر و پارکینسون گرفته شده است،گفت: در حال حاضر پیگیر هستیم که حمایت‌هایی را جلب کنیم تا در مدل انسانی هم در قالب کارآزمایی بالینی کار خود را انجام دهیم. امیدواریم که در سال ۹۸ در این زمینه اتفاق خوب و مبارکی بیفتد و بتوانیم کارآزمایی بالینی این بیماری‌ها شروع کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر عبدالحسین شاهوردی  با اشاره به فعالیت‌های این مرکز در زمینه قلب و عروق، استخوان و غضروف، پوست و چشم گفت: بعضی از کارآزمایی‌های بالینی فاز سه را می‌گذرانند و برای برخی دیگر از سلول‌ها می‌توانیم مجوزهای اولیه از وزارت بهداشت برای ادامه کار در قالب شرکت سل‌تک فارمد را بگیریم. امیدوار هستیم در سال ۹۸ هم با توان بیشتر در این زمینه قدم برداشته شود و به خدمات روتین نزدیک‌تر شویم.

وی درباره بانک عمومی خون بند ناف این پژوهشگاه گفت: ما با حمایت دولت و سرمایه‌گذاری خود پژوهشگاه توانستیم تا حدود ۲۰ هزار نمونه خون بند ناف عمومی را جمع‌آوری کنیم، بررسی‌های اولیه را انجام دهیم و در محیط بانک نگهداری کنیم. واقعیت این است که ما به شکل گسترده در این زمینه نیاز به حمایت بیشتر و سرمایه‌گذاری توسط خیرین یا مجموعه‌های اقتصادی را داریم. ما خیلی آهسته در زمینه بانک عمومی پیش می‌رویم چرا که نیاز به بودجه بالایی دارد اما در بخش خصوصی بیش از ۱۱۰ یا ۱۲۰ هزار نمونه خون را داریم؛ حالا در این زمینه بیمارستان شریعتی و سازمان انتقال خون هم وارد شده‌اند و می‌تواند اتفاقات خوبی رخ دهد.

رئیس پژوهشگاه رویان در پایان با اشاره به فعالیت‌های بین‌المللی این پژوهشگاه اظهار کرد: فعالیت‌های بین‌المللی پژوهشگاه رویان بیشتر در حوزه بانک خون بند ناف است و در این زمینه به کشورهای عمان و عراق نمایندگی داده شده و در حال سرمایه‌گذاری است. امیدوار هستیم در این عرصه هم دوستان بتوانند فعالیت‌های خوبی انجام دهند. خیلی از کشورها طالب دریافت دانش این حوزه هستند. ما در قدم اول به فکر ارائه خدمات و جمع‌آوری خون بندناف و سرویس‌های این زمینه هستیم و در قدم دوم می‌توانیم این دانش را به آن کشورها هم منتقل کنیم. به هر حال با سرمایه‌گذاری‌هایی که در این زمینه انجام می‌شود مجموعه‌ی خود ما هم یک مقدار تقویت شود. ما همکاری با آذربایجان را هم در دستور کار داریم و در حال دنبال کردن آن هستیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha