اگر تا به‌حال دست روی دست گذاشتهاید و برای شروع کاهش وزن منتظر شنبه‌ای هستید که انگار هرگز قرار نیست بیاید، این مطلب را بخوانید.

نکات طلایی برای آن که تا عید لاغر شوید

سلامت نیوز:اگر تا به‌حال دست روی دست گذاشتهاید و برای شروع کاهش وزن منتظر شنبه‌ای هستید که انگار هرگز قرار نیست بیاید، این مطلب را بخوانید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان اگرچه لاغری هدفی نیست که در یکی، دو هفته پی آن بگردید و به آن برسید اما این دستورالعمل‌ها که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، تا حدود زیادی سرعت روند کاهش وزن شما را افزایش خواهد داد.


 از گرسنگی دوری کنید: اگر وقتی احساس گرسنگی می‌کنید، به خودتان می‌گویید: «آفرین، دارم چربی می سوزونم!» باید بگوییم که سخت در اشتباهید! گرسنگی مشکلات زیادی برای شما به وجود می‌آورد که ازجمله آن‌ها مقاومت بدن در برابر مصرف چربی است! همچنین وقتی گرسنه هستید، به محض این که چشمتان به غذا بیفتد بسیار بیشتر از حالت عادی غذا می‌خورید.

نرسیدن مواد غذایی به مدت طولانی و گرسنه ماندن شما، سرعت کاهش وزن را کند یا حتی متوقف می‌کند.با گرسنگی رژیم لاغری چه کنیم؟ مهم‌ترین کاری که باید بکنید، افزایش تعداد وعده‌های غذایی است، پس هر روز حداقل 4 یا 5 وعده غذا بخورید (در حجم کم) تا گرسنگی به سراغتان نیاید.

از دیگر اقدامات برای رفع گرسنگی می‌توان به مناسب بودن میزان پروتئین، چربی‌های مفید، کربوهیدرات‌های دیرهضم و مصرف آب کافی اشاره کرد.

از فیبرها و موادغذایی دیرهضم استفاده کنید: فراموش نشود از فیبرها و سبزیجات به فراوانی استفاده کنید.

این مواد غذایی علاوه بر این که ویتامین‌ها و املاح معدنی موردنیاز شما را تأمین می‌کنند، باعث سیری بیشتر شما هم می‌شوند و تحمل رژیم را برایتان آسان خواهند کرد.

دور مواد غذایی بی‌ارزش را خط بکشید: مواد غذایی بی‌ارزش مانند قند و شکر، سوسیس و کالباس، سس مایونز، نوشیدنی‌های مصنوعی و پرکالری، هیچ ارزشی برای شما نخواهند داشت. این مواد غذایی که چگالی انرژی بالایی دارند، با همان مقدار کم می‌توانند انرژی زیادی را وارد بدن شما کنند و باعث چاقی شما شوند.متنوع و سالم غذا بخورید: اصلاً نیازی نیست برای کاهش وزن هیچ گروه غذایی را از برنامه خود حذف کنید. بدن شما به کربوهیدرات (قندها)، چربی و پروتئین نیاز دارد و حذف هیچ‌کدام جایز نیست. محدودیت در گروه‌های مواد غذایی شما را با مشکل فقر املاح معدنی و ویتامین مواجه می‌کند. همچنین کاهش افراطی کربوهیدرات و چربی، بدن شما را در برابر کاهش وزن مقاوم می‌کند!

آب زیاد بخورید: خوردن آب زیاد شما را در طول اجرای رژیم، سرحال‌تر و با نشاطتر نگه می‌دارد. همچنین با مصرف حداقل هشت لیوان آب در روز، معده شما پر خواهد شد و احساس سیری بیشتری خواهید داشت.

آهسته غذا بخورید: زمانیکه شما غذا می‌خورید و معده شما در حد سیری پر می‌شود، پیامی به مغز می رسد. مغز هم پس از آن، فرمان می‌دهد دست از غذا خوردن بکشید. زمانیکه تند غذا می‌خورید، در فاصله این فعل و انفعالات مقدار زیادی غذای اضافه می‌خورید. با آرام غذا خوردن ، به موقع از غذا خوردن دست می‌کشید.

 تحرک و فعالیت بدنی کافی داشته باشید: شما برای لاغری تا عید زمان زیادی ندارید، پس باید میزانی از انرژی چربی‌های خود را از طریق ورزش کردن مصرف کنید.خوب بخوابید تا وزن بیشتری کم کنید: منظور از خوب خوابیدن زیاد خوابیدن نیست؛ بلکه منظور، به‌اندازه و به‌موقع خوابیدن است. خواب کم  یا  بیش از حد، هر دو به‌گونه‌ای باعث چاقی می‌شوند. خواب زیاد از تحرک شما کم و در شما کسلی ایجاد خواهد کرد. در مقابل، خواب کم و بد موقع هم برای کاهش وزن شما مانعی بزرگ است.

با دوستان خود وزن کم کنید: قطعاً انجام هرکاری به صورت گروهی اثربخش‌تر خواهد بود. انگیزه‌ای که افراد در یک گروه به هم می‌دهند و حس رقابتی که در این گروه ایجاد می‌شود، محرک فوق‌العاده‌ای برای پیگیری بیشتر برنامه غذایی خواهد بود و افراد به سختی به خود اجازه تخلف می‌دهند. پس سعی کنید دوستان خود را برای لاغری تا عید 98 متقاعد کنید، حتی با تحریک حس حسادت آن‌ها! 

هرچه می‌خواهید بخورید، از نوع دیرهضم آن بخورید: کربوهیدرات‌های دیرهضم مانند نان‌های سبوس‌دار و برنج قهوه‌ای را جایگزین انواع سفیدشان کنید. این مواد غذایی دیرهضم، انرژی خود را به‌آرامی در خون آزاد می‌کنند و در نتیجه کمتر به شکل چربی ذخیره خواهند شد. علاوه بر این، شما را بیشتر سیر نگه می‌دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha