چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 264717

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی حکمی ضمن ابقا دکتر مریم حضرتی در سمت معاون پرستاری این وزارتخانه، انتظارات خود در حوزه پرستاری را در چهار محور تشریح کرد.

دستور وزیر بهداشت برای پرداخت معوقات پرستاران

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی حکمی ضمن ابقا دکتر مریم حضرتی در سمت معاون پرستاری این وزارتخانه، انتظارات خود در حوزه پرستاری را در چهار محور تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در متن حکم دکتر سعید نمکی خطاب به مریم حضرتی آمده است: «بدینوسیله حکم معاونت سرکار عالی به عنوان معاون پرستاری ابقاء می‌شود. امید است با اتکال به خداوند بزرگ و بهره گیری از تجارب گذشته و ظرفیت کلیه همکاران در ستاد و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با پیروی از مشی اعتدال دولت تدبیر و امید در انجام امور محوله موفق باشید.

منطبق با شیوه صدور احکام انتظار می‌رود موارد ذیل مورد توجه قرار گیرد:

۱- تکریم همکاران ارجمند پرستار در سراسر کشور و پاسداشت خدمات شبانه روزی این عزیزان از اولویت اینجانب در شرایط کنونی است.

انتظار می‌رود به نحو مقتضی در راستای ارتقا معیشت ایشان و تقدیر معنوی از زحماتشان گام برداریم. لازم است در اسرع وقت با هماهنگی معاونت ذیربط پرداخت معوقات این قشر زحمتکش انجام و نتیجه را گزارش نمائید.

ضمناً" در راستای تغییر نظام پرداخت مبتنی بر گروه پزشکی درمانی در طراحی مدل مناسب با مدیران و دست اندرکاران همراهی شود تا در آینده شکاف موجود بین گروه‌های ارائه دهنده خدمت به حداقل ممکن و سقف منطقی برسد.

۲- همانگونه که دفاع از حقوق پرسنل زحمتکش از وظایف ما می‌باشد، حمایت از حقوق شهروندی بیماران نیز از مسئولیت‌های شرعی و قانونی همکاران اینجانب است. ضروری است راهکارهای مناسب ارزشیابی خدمات کادر پرستاری اعم از بخش خصوصی، دولتی و غیره را اعلام نمائید. احترام به بیمار و همراهان وی و انجام درست وظایف و تکالیف فنی و حرفه‌ای از اهم تعهدات کلیه همکاران پرستار است که ضرورت دارد مورد پایش مستمر قرار گرفته، بموقع گزارش شود.

تشویق و قدردانی در مورد عزیزانی که با خدمات شبانه روزی و مشفقانه در خدمت مردم شریف می‌باشند و خوشبختانه در اکثریت هستند و همچنین برخورد مناسب با اقلیتی که خدای ناکرده قصور می‌ورزند الزامی است.

۳- در تربیت نیروی انسانی پرستاری کشور ضروریست با معاون محترم آموزشی مطالب ذیل مورد توجه قرار گیرد:

اولاً": تعطیلی مقاطع تحصیلی پایین و گرایش به سمت تحصیلات تکمیلی، علیرغم صرف منابع سنگین کشور را با کمبود کادر پرستاری در بعضی مناطق جهت راه اندازی تخت‌های جدید روبرو کرده که ضروریست در این مورد سریعاً" بازنگری شود.

ثانیاً": پرستاران ما هنوز به جای جامعه محور، به روش بیمارستان محور تربیت می‌شوند که با همکاری معاونت محترم آموزشی باید این نقیصه مرتفع گردد.

ثالثاً": قابلیت پرستاران بعنوان یکی از ارکان نظام ارائه خدمت باید تقویت شود تا بتوانند بعنوان افراد چند وجهی در کلیه عرصه‌های نظام سلامت اعم از پیشگیری، درمان و توانبخشی ارائه خدمت نمایند.

۴- گسترش و تقویت پرستاری در منزل و تعیین تعرفه مناسب بار سنگینی را از دوش نظام سلامت برخواهد داشت. نگهداری طولانی مدت بیماران مزمن و کسانی که ماندنشان در بخش مراقبتهای ویژه فقط بدلیل مراقبت‌های پرستاریست هزینه‌های کمرشکنی به بیمار و نظام سلامت تحمیل می‌کند که با شیوه " پرستاری در منزل" می‌توان علاوه بر کاهش بار روانی مردم، هزینه‌های نظام سلامت را نیز کاهش داد.

بدیهی است باید تلاش کنیم تا این خدمات تحت پوشش سازمان‌های بیمه گر قرار گیرد.
توفیق سرکارعالی را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha