چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
کد خبر: 264727

وقتی ناراحتید، عصبانی هستید و یا هیجان‌زده و شاد هستید سراغ غذا می‌روید؟ هیجانی خوردن شاید احساس بهتری به شما بدهد اما چربی شکمتان را زیاد می‌کند.

6 عادت شکم بزرگ کُن!

سلامت نیوز: وقتی ناراحتید، عصبانی هستید و یا هیجان‌زده و شاد هستید سراغ غذا می‌روید؟ هیجانی خوردن شاید احساس بهتری به شما بدهد اما چربی شکمتان را زیاد می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تبیان، هر کاری می‌کنید نمی‌توانید دور شکمتان را کم کنید؛ انواع ورزش‌ها و رژیم‌ها را امتحان کرده‌اید اما شکمتان همان اندازه‌ای است که بود. گاهی عاداتی که داریم، دلیل بزرگ شدن شکم هستند که در این مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

وقتی تشنه هستید نوشابه می‌نوشید
هیچ روزی را نمی‌توانید بدون نوشابه‌های گازدار طی کنید؟ این عادت شما می‌تواند دور کمرتان را زیاد کند. بیشتر نوشیدنی‌های گازدار مقدار زیادی قند دارند و اشتهایتان را به غذا زیاد می‌کنند و در نهایت می‌بینید بیشتر از آنچه باید می‌خوردید خورده‌اید.
نوشیدنی سالم‌تری انتخاب کنید و هر وقت تشنه هستید آب بنوشید.

بدن ما وقتی که در خواب هستیم مقداری چربی می‌سوزاند. دیروقت شام خوردن، در پروسه‌ی چربی سوزی بدن اختلال ایجاد می‌کند و باعث می‌شود بدن به سختی بتواند این کار را انجام دهد

بشقاب بزرگ غذایتان را پُر می‌کنید
خوردن غذا در بشقاب بزرگ یکی از دلایل بزرگ بودن شکمتان است. وقتی بشقابتان را پُر می‌کنید احتمالاً بیش از نیاز بدنتان غذا می‌خورید و در نتیجه چربی در اطراف شکمتان انباشته می‌شود.
بشقاب کوچک‌تری را انتخاب کنید تا میزان غذایی که می‌خورید را کنترل کنید.

دیر وقت شام می‌خورید
بدن ما وقتی که در خواب هستیم مقداری چربی می‌سوزاند. دیروقت شام خوردن، در پروسه‌ی چربی سوزی بدن اختلال ایجاد می‌کند و باعث می‌شود بدن به سختی بتواند این کار را انجام دهد. ضمناً یک معده‌ی پُر در آخر شب می‌تواند منجر به ریفلاکس اسید معده به مری شده و بدهضمی ایجاد کند.
شب‌ها زودتر شام بخورید و شامتان سبُک باشد.

صبحانه نمی‌خورید
صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی است که وقتی از آن اجتناب می‌کنید، مجبور می‌شوید ساعات بعدی پرخوری کنید. در نتیجه به ناچار چربی‌ها در میان‌تنه‌تان انباشته می‌شوند.
عادت کنید حتماً صبحانه بخورید. یک وعده صبحانه‌ی سالم و انرژی‌بخش چیزی است که نباید آن را نادیده بگیرید.

هیجانی غذا می‌خورید
وقتی ناراحتید، عصبانی هستید و یا هیجان‌زده و شاد هستید سراغ غذا می‌روید؟ هیجانی خوردن شاید احساس بهتری به شما بدهد اما چربی شکمتان را زیاد می‌کند.
راه بهتری برای تسکین استرس و فرو نشاندن خشمتان پیدا کنید، می‌توانید یک لیوان آب بنوشید، با یک دوست درد دل کنید یا ریلکس کنید و به پیاده‌روی بروید.

تا دیروقت بیدار می‌مانید
کمبود خواب نیز می‌تواند علت افزایش وزنتان باشد. یکی از دلایل کمبود خواب، شب‌ها تا دیروقت بیدار ماندن است. کمبود خواب، هورمون کورتیزول را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود هوس کنید تا غذاهای شیرین میل کنید.
هفت تا نُه ساعت خواب، یک خواب خوب و باکیفیت شبانه محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha