محققان لابراتوار اروپایی زیست شناسی مولکولی توانستند نزدیک به 2000 گونه باکتری جدید را در روده انسان شناسایی کنند.

شناسایی 2000 گونه باکتری جدید با توالی یابی ژنوم روده

سلامت نیوز:  محققان لابراتوار اروپایی زیست شناسی مولکولی توانستند نزدیک به 2000 گونه باکتری جدید را در روده انسان شناسایی کنند.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، در این تحقیقات نمونه پرزهای روده داوطلبانی از سراسر جهان گردآوری شده و با استفاده از روش های محاسباتی ژن های یافت شده در این نمونه ها توالی یابی شدند.


به گزارش پایگاه خبری اسوشیتدپرس،بر اساس این تحقیقان تجمع میکروب های ساکن روده نقش حیاتی در حفظ سلامت انسان دارند و امراض مختلفی با عدم تعادل میکروبیوم روده ارتباط دارند. همچنین در این تحقیقات مشخص شد باکتری های روده بر نحوه توصیف ژن ها نیز اثرگذارند.


محققان با استفاده از روش های محاسباتی می توانند میکروب هایی را که امکان کشت آن ها در آزمایشگاه وجود ندارد، مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهند. این روش ها امکان تعیین توالی ژنتیکی و بازسازی ژنوم باکتری های روده را در اختیار می گذارند. این روش ها موجب آشکار شدن تفاوت های جغرافیایی منحصربه فرد بین میکروب های موجود در روده جوامع مختلف بشری شدند. بر اساس این تحقیقات میکروبیوم روده انسان در واکنش به شرایط محیطی و رژیم غذایی هر شخص، تغییر می کند.


در این تحقیقات نمونه های متعددی از ساکنین کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی مورد استفاده قرار گرفت، اما تعداد نمونه های مربوط به داوطلبان اهل آفریقا و آمریکای جنوبی کمتر بود.


به گفته محققان این تحقیقات نشان داد که برای دستیابی به یک تصویر جامع از ساختار میکروبیوم روده انسان لازم است اطلاعات مربوط به جوامع بشری مختلف از جمله جوامعی که کمتر از سایرین مورد توجه قرار می گیرند، مورد استفاده قرار گیرد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha