مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه این سازمان بسیاری از آزمایشات ناهنجاری‌های قبل از تولد را تا ۷۰ درصد تحت پوشش قرار داده است، گفت: ما باید به منظور حفظ منابع محدود سلامت، پیشگیری را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهیم.

پوشش 70 درصدی ناهنجاری‌های کروموزمی قبل از تولد توسط بیمه سلامت

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه این سازمان بسیاری از آزمایشات ناهنجاری‌های قبل از تولد را تا ۷۰ درصد تحت پوشش قرار داده است، گفت: ما باید به منظور حفظ منابع محدود سلامت، پیشگیری را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهیم.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر حنان حاج محمودی به اقدامات این سازمان در حوزه پیشگیری اشاره کرد و گفت: براساس دستورالعمل ساماندهی پیشگیری از ناهنجاری‌های کروموزمی جنین که به وسیله اداره ژنتیک وزارت بهداشت تدوین و ابلاغ شده است، سازمان بیمه سلامت اقداماتی را در جهت پیشگیری از برخی بیماری‌های شایع قبل از تولد انجام داده است.

وی ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل خانم‌های باردار باید طی برنامه زمان‌بندی شده تحت سونوگرافی و آزمایشات خاصی قرار گیرند تا اگر چنانچه مشکوک به ناهنجاری جنینی از جمله سندروم داون هستند، قبل از هفته نوزدهم بارداری تشخیص داده شود.

مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت بسیاری از آزمایشات ناهنجاری‌های قبل از تولد را تا ۷۰ درصد تحت پوشش قرار داده است، گفت: طبق دستورالعمل این پوشش برای بیماران خاص و صعب‌العلاج از جمله بیماران هموفیلی، تالاسمی و دیالیز بیش از ۷۰ درصد است به طوری که ممکن است گاهی فرانشیز بیمار از ۳۰ تا صفر درصد کاهش یابد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، وی با اشاره به اینکه پیشگیری از بیماری‌ها قبل از تولد باعث جلوگیری از تحمیل هزینه‌ها به خانواده‌ها و به خصوص سازمان‌های بیمه‌گر می‌شود، افزود: اگر چنانچه به هر علتی بیمار مبتلا به بیماری خاص و صعب‌العلاج باشد، وارد پروسه دریافت دفترچه بیماران خاص شده و در صورت مبتلا بودن به سرطان هزینه شیمی درمانی، رادیوتراپی و … شامل حذف فرانشیز می‌شود.

حاج محمودی گفت: ما باید به منظور حفظ منابع محدود سلامت پیشگیری را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهیم. اگر چنانچه بخواهیم به این هدف برسیم باید پزشکان که تجویز کننده این خدمات هستند براساس دستورالعمل عمل کنند تا منابع در جای خود و به درستی هزینه شود.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha