دبیرکل ستاد مبارزه بامواد مخدر گفت: بیش از ۵۰ درصد معتادان کشور شاغل هستند که باید تمام نهادهای مقابله‌ای برای مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر اقدامات لازم را انجام دهند.

بیش از ۵۰ درصد معتادان کشور شاغل هستند

سلامت نیوز:دبیرکل ستاد مبارزه بامواد مخدر گفت: بیش از ۵۰ درصد معتادان کشور شاغل هستند که باید تمام نهادهای مقابله‌ای برای مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر اقدامات لازم را انجام دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،ساماندهی معتادان متجاهر در اولویت برنامه‌های ستاد مبارزه با موادمخدر/ بیش از ۵۰ درصد معتادان کشور شاغل هستندبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در مراسم آئین افتتاحیه مرکز بازپروری صیانت و اشتغالزایی شهید زیادیان که امروز (شنبه ۲۷ بهمن ماه) برگزار شد.

ضمن قدردانی از حضور مردم در حماسه ۲۲ بهمن ماه و تسلیت به مناسبت شهادت همرزمان در حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: حماسه‌ای که مردم در ۲۲ بهمن رقم زدند، موجب خشم و عصبانیت دشمنان انقلاب شد. بر خلاف تلاش‌های دشمنان نه تنها اتفاقی در این حماسه رخ نداد، بلکه این حماسه پر شور‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد.

وی  افزود: دشمنان برای جبران عصبانیت خود به علت حضور پرشور ملت ایران در حماسه ۲۲ بهمن، مزدورانه و بزدلانه همرزمان ما را در جنوب شرق کشور به شهادت رساندند، اما باید بدانند که در هر کجا که باشیم، به این اقدام پاسخ خواهیم داد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه برای مبارزه با مواد مخدر نیازمند اراده ملی هستیم، گفت: متاسفانه تولید ناخالص ملی کشور ما در حوزه مواد مخدر ۱۱.۷ درصد است که باید در زمینه پیشگیری از اعتیاد تمام اقدامات و تلاش خود را انجام دهیم.

مومنی با بیان اینکه کشور ما هم اکنون تحریم است، تصریح کرد: با این عدد تولید ناخالص ملی می‌توانیم اقداماتی برای توسعه کشور انجام دهیم.

وی با بیان اینکه اعتیاد آسیبی است که در رأس تمام آسیب‌های اجتماعی قرار دارد و می‌تواند به عنوان یک معضل جهانی نیز باشد که ما نیازمند راه حل‌های ملی هستیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بر‌اساس بررسی‌های انجام شده، اولویت ما در زمینه مقابله با اعتیاد و موادمخدر پایداری و استفاده از راهکارهای مناسب برای ریشه کن کردن این معضل است.

مومنی تصریح کرد: خانواده‌ها و تمام جامعه از آسیب اعتیاد رنج می‌برند، به همین دلیل وظیفه ما مقابله و پیشگیری از اعتیاد است.

وی افزود: اولویت کوتاه مدت ستاد مبارزه با موادمخدر موضوع معتادان متجاهر است که باید هرچه سریع‌تر آن‌ها را ساماندهی کنیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه معتادی که از خانواده طرد و در خیابان آواره می‌شود، غیر از اینکه امنیت جامعه را به خطر می‌اندازد، برای گذران زندگی دست به انجام هر جرمی می‌زند، گفت: منشأ بسیاری از جرایم در کشور اعتیاد است و همین موضوع منجر به نا آرام شدن کانون گرم خانواده‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از میان معتادان کل کشور، حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار معتاد متجاهر هستند، گفت: این تعداد معتاد موجب نا آرامی و سلب امنیت در جامعه و افزایش جرایم خواهند شد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: معتادان متجاهر در لابه لای بوته‌ها و در جوی‌ها زندگی می‌کنند و باید آن‌ها را ساماندهی کنیم، چرا که این افراد نیز مانند بسیاری از انسان‌ها نیازمند یک زندگی خوب هستند و اولویت کوتاه مدت ما از نظر زمانی موضوع ساماندهی معتادان متجاهر است.

مومنی با اشاره به اینکه مبارزه با اعتیاد و نبود معتاد در جامعه خواسته تمام مردم کشور است، تصریح کرد: ما در راستای کاهش اعتیاد و معتادان متجاهر بسیار تلاش کردیم و تقدیم ۴ هزار شهید گواه این موضوع است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که در آن دشمنان ما سعی در ترویج و گسترش اعتیاد و موادمخدر دارند، گفت: در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ تولید مواد مخدر ۲۰۰ تن بود، اما هم اکنون شاهد افزایش ۵۰ درصدی این میزان هستیم که به ۱۰ هزار تن رسیده است.

مومنی تصریح کرد: در حال حاضر سرانه تولید مواد مخدر در کشور افغانستان نسبت به گذشته به ۵۰ برابر رسیده است.

وی افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر باید در زمینه مقابله با تولید و توزیع موادمخدر در مرزها اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده انجام دهد.

دبیرکل ستاد مبارزه بامواد مخدر گفت: بیش از ۵۰ درصد معتادان کشور شاغل هستند که باید تمام نهادهای مقابله‌ای برای مقابله با اعتیاد و همچنین ورود و توزیع مواد مخدر تلاش خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: سم زدایی، درمان اولیه و صیانت اجتماعی از اولویت‌های ما است که باید در طول درمان انجام شود.

مومنی تصریح کرد: طرحی که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج برای ساماندهی معتادان متجاهر و مهارت آموزی آن‌ها در حال انجام است، می‌تواند حمایتگرانه باشد تا بعد از ترک این افراد بتوانند جذب اجتماع شود.

وی افزود: ما برای اینکه در زمینه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد حساسیت عمومی در جامعه  ایجاد کنیم، نیازمند همراهی رسانه‌ها در زمینه آگاه سازی مردم هستیم.دبیرکل ستاد مبارزه بامواد مخدر گفت: خانواده‌ها بدانند که مواد مخدر یک بلای خانمان‌سوز است و باید برای پیشگیری و مقابله با آن با ما همکاری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha