پژوهشگر طب سنتی راهکارهایی برای تأمین انرژی در افراد مزاج سرد و گرم ارائه داد.

بهترین معجون برای تأمین انرژی / بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای برای مزاج‌های گرم و خشک

سلامت نیوز:پژوهشگر طب سنتی راهکارهایی برای تأمین انرژی در افراد مزاج سرد و گرم ارائه داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،سیدمهدی میرغضنفری پژوهشگر طب سنتی،‌  در ارتباط با تقویت نیروی جسمانی در افراد با مزاج‌های مختلف اظهار داشت: افرادی که دارای مزاج سرد و خشک هستند نسبت به سایر افراد دارای مزاج گرم احتمال بروز کاهش انرژی در ‌آنها بیشتر است؛ بنابراین این افراد باید مراقبت‌های ویژه‌ای را بخصوص در فصول سرد داشته باشند.

وی افزود: بهترین راه سالم بودن رعایت مزاج و سبک زندگی متناسب با آن است که در اصطلاح طب سنتی پرهیز نام دارد.

این پژوهشگر طب سنتی گفت: افراد دارای مزاج سرد نباید زیاد مواد غذایی همچون کیوی، ماست و دوغ بخورند همچنین محل خواب آنها نباید سرد باشد و از دیدن و شنیدن فیلم و موسیقی‌های غمناک پرهیز کنند تا انرژی و حرارت غریزی آ‌نها آزاد شود و بتوانند شاداب زندگی کنند.

این متخصص فیزیولوژی عنوان کرد: افراد دارای مزاح گرم نیز باید از مصرف زیاد گرمیجات پرهیز کنند چرا که این مساله نه تنها سبب ایجاد انرژی در آ‌نها نمی‌شود بلکه کسلی و بی‌حالی را به همراه خواهد داشت.

میرغضنفری تاکید کرد: بعد از رعایت مزاج باید مصرف مواد مغذی و مقوی مدنظر باشد که برای افراد دارای طبع و مزاج سرد و خشک مصرف انجیر به صورت خشک یا خیسانده در گلاب و همچنین مغزها که در صدر آن بادام قرار دارد توصیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مصرف حریره بادام،‌عصاره نارگیل، آب سیب، آب به، شیره انگور، مویز و پس از آن مصرف پسته، فندق و بادام زمینی برای افراد دارای مزاج سرد و خشک که دارای کمبود انرژی هستند توصیه می‌شود.

این پژوهشگر طب سنتی گفت: مخلوط بادام با شیر گرم همچنین عسل می‌تواند نوعی معجون به شمار رود و مصرف آن در وعده صبحانه بسیار انرژی افراد دارای مزاج سرد و خشک را در طول روز تامین می‌کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha