یکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷

وقتی مشکلات اقتصادی در یک جامعه به وجود می‌آید، خود مشکلات اقتصادی زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات دیگر روحی و روانی در جامعه خواهد بود چون فقر و تنگنای اقتصادی آستانه تحمل افراد را پایین می‌آورد، در واقع نقطه جوش آنها را حساس می‌کند و خشم و افسردگی در جامعه افزایش می‌یابد.

تبعات محدود کردن فضای مجازی

سلامت نیوز:وقتی مشکلات اقتصادی در یک جامعه به وجود می‌آید، خود مشکلات اقتصادی زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات دیگر روحی و روانی در جامعه خواهد بود چون فقر و تنگنای اقتصادی آستانه تحمل افراد را پایین می‌آورد، در واقع نقطه جوش آنها را حساس می‌کند و خشم و افسردگی در جامعه افزایش می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ،امروز متوجه آسیب‌های زیادی در جامعه خود هستیم. طبیعتا بازار کار مقداری دشوار شده است و از طرفی در تمام دنیا فعالیت‌های مجازی از طریق شبکه‌ها و گروه‌های اجتماعی مجازی گسترش می‌یابد.

مسائلی که امروز بر اساس آنها در کارآفرینی صحبت می‌کنیم این است که از طریق شبکه‌های مجازی بتوانیم امکاناتی به افرد دهیم و بر آن اساس برای آنها درآمدزایی کنیم.

ما از طرفی چنین رفتاری را تشویق و ترغیب می‌کنیم و برای این افراد بازار کار ایجاد می‌کنیم که این خیلی مثبت است، از طرف دیگر امکاناتی که لازمه فعالیت در دنیای مجازی است را محدود می‌کنیم.

با توجه به اینکه در دنیای امروز انجام فعالیت اقتصادی در بیشتر کشورها گسترش پیدا کرده است، در جامعه ما نمی‌توانیم اینها را محدود کنیم و مانع انجام آن شویم.

قسمت اعظم فعالیت‌های مالی محدود به فضای مجازی می‌شود و این در حالی است که به طور طبیعی محدود کردن دشوار است و وقتی در شرایط سخت اقتصادی قرار می‌گیریم این مساله دو چندان خواهد شد و باعث می‌شود که همچنان آسیب‌ها و فشارهای زیادی بر مردم وارد شود و نسل جوان بیکار شوند و مشکلات اقتصادی و روحی به مراتب بیشتر شود.

اگر تلگرام، اینستاگرم و دیگر نرم افزارها مشکلاتی دارد باید آن مسائل را بررسی و حل کنیم و نباید برای اینکه در استفاده از آنها مشکلاتی وجود دارد، کل سیستم و مجموعه را محدود با ممنوع کنیم چون می‌تواند برای جامعه ما مفید باشد.

ممکن است شرایط جامعه دچار مشکلاتی شود اما باید فضای کاری ایجاد کنیم. همانطور که شهید آوینی گفتند باید خانه خود را در آتش بنا کنیم و نمی‌توانیم با محدود کردن اینترنت و ماهواره و گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به جامعه کمک کنیم. بنابراین معتقدیم که باید شرایط مساعدی برای استفاده اعضای جامعه از این شرایط مهیا شود اما کنترل و مدیریت هم روی آن انجام شود، در حالی که استفاده از آن حذف نشود.

وقتی شغل‌هایی در فضای مجازی در دنیا و کشور ما ترویج می‌یابد، ما نمی‌توانیم آنها را محدود کنیم و از افراد جامعه بخواهیم که آنها را انجام ندهند. محدود کردن فضای مجازی به چه سمتی می‌رود و با این کار چه شغل‌هایی در جامعه ایجاد می‌شود؟ در واقع اینکه بزه در جامعه فزایش پیدا می‌کند به چه علت است؟ آیا فقر باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود؟

شرایط بد مالی فرصت برای کارکردن و درآمدزایی را از مردم می‌گیرد و آنها به سمت بزه می‌روند و این باعث افزایش جرم و جنایت در جامعه می‌شود. ممکن است ما از طرفی با محدود کردن نرم افزارهای فضای مجازی جلوی بعضی از آسیب‌های اجتماعی و مفاسد را بگیریم، اما امکان دارد مفاسد دیگری به وجود آید که در دراز مدت آسیب جدیتری بر جامعه وارد کند.

مردم تحت فشار هستند

امنیت روانی زمانی به وجود می‌آید که ما احساس کنیم در شغل، شرایط روانی و اجتماعی خود ثباتی را احساس کنیم و حوادث برای ما قابل پیش‌بینی باشد. اگر قرار باشد که از لحاظ کاری شغلی را تاسیس اما احساس کنم که از نظر امنیت اقتصادی ممکن است شرایطی ایجاد شود که در آن امکان از دست رفتن شغل من وجود داشته باشد، این نبود امنیت جامعه را از نظر رفتاری و احساسی ملتهب می‌کند امنیت در ثبات تصمیم‌گیری و در برنامه‌ریزی درست و پشتیبانی کردن از این برنامه است.

مردم تمایل دارند که از این شبکه‌ها استفاده کنند، کار و تولید داشته باشند تا بتوانند درآمد کسب کنند. ما از مردم می‌خواهیم که صبوری کنند و راهکارهایی ارائه دهند و با توجه به فرصت‌هایی که وجود دارد راه خود را ادامه دهند. مردم تحت فشار هستند، مسئولان هستند که باید در این زمینه وارد شود، بررسی انجام دهند و فضا را تلطیف کنند و شرایطی ایجاد کنند که امکان درآمدزایی از این شغل‌ها وجود داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha