در فصل‌های پاییز و زمستان، سرما و خشکی هوا آثار مخربی روی پوست می‌گذارند؛ چنان چه پوست خشکی داشته باشید، ممکن است استفاده از انواع مرطوب‌کننده‌ها کافی نباشد.

روش تهیه ماسکهای ساده برای مراقبت از پوست در فصل سرما

سلامت نیوز: در فصل‌های پاییز و زمستان، سرما و خشکی هوا آثار مخربی روی پوست می‌گذارند؛ چنان چه پوست خشکی داشته باشید، ممکن است استفاده از انواع مرطوب‌کننده‌ها کافی نباشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو، در این صورت جای دادن ماسک‌های خانگی در برنامه مراقبت از پوست به شما توصیه می‌شود. تهیه این ماسک‌ها ساده است و از آنجایی که فاقد هرگونه مواد شیمیایی هستند، انتخاب بسیار مناسبی به حساب می‌آیند.

ماسک روغن زیتون
این ماسک مرطوب کننده، برای پوست‌هایی که از شدت خشکی ترک خورده‌اند بشدت توصیه می‌شود. روغن زیتون به عمق پوست نفوذ می‌کند و خاصیت ضد چروک هم دارد و ترکیب آن با عسل  سرشار از آنتی اکسیدان هاست. یک قاشق غذاخوری روغن را با یک قاشق عسل ترکیب کنید و 20 دقیقه روی پوست بگذارید.

ماسک تخم مرغ
تخم مرغ در بسیاری از ماسک‌های صورت استفاده می‌شود. سفیده تخم مرغ پوست را سفت کرده و زرده آن خاصیت مرطوب کنندگی دارد. زرده تخم مرغ یکی از بهترین درمان‌ها برای خشکی پوست است چرا که سرشار از پروتئین و چربی‌های مفید است. یک زرده تخم مرغ را خوب به هم زنید و با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. ماسک را برای 15 دقیقه روی پوست بگذارید.

ماسک موز
موز سرشار از مواد معدنی و انواع ویتامین هاست. استفاده آن در ماسک صورت، بافت پوست را نرم و قوی می‌سازد و خاصیت ضد چروک بودن نیز دارد. یک نصف موز را کاملاً له کرده و با 1 قاشق غذاخوری ماست و 1 قاشق عسل ترکیب کنید. ماسک را برای 20 دقیقه روی پوست بگذارید.

ماسک شیر
شیر نیز ماده‌ای مناسب برای مرطوب کردن و جوان‌سازی پوست است. 1 قاشق غذاخوری شیر را یا 1 قاشق عسل ترکیب کنید و 20 دقیقه روی صورت بگذارید.

ماسک قهوه
قهوه ماده‌ای بسیار مفید برای استفاده در ماسک‌های صورت است چرا که برای برطرف کردن خشکی و ورم پوست مفید است و به روشن‌تر شدن رنگ آن نیز کمک می‌کند. قهوه برای انواع پوست مناسب است بنابراین در ترکیب با انواع مواد، ماسک‌های متفاوت و کارآمدی را می‌توان ساخت. برای مبارزه با خشکی،  یک قاشق غذاخوری قهوه و یک قاشق پودر کاکائو را با یک قاشق عسل و مقداری شیر ترکیب کنید. پودر کاکائو دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است. ماسک را برای 20 دقیقه روی پوست نگه دارید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha