رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه بالاترین میزان شیوع سنگ های ادراری در منطقه مربوط به ایران است،گفت: سالانه بیش از 100 هزار نفر به تعداد بیماران کلیه سنگ ساز اضافه می شود.

افزایش سالانه 100 هزارنفری بیماران مبتلا به کلیه سنگ ساز

سلامت نیوز:  رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه بالاترین میزان شیوع سنگ های ادراری در منطقه مربوط به ایران است،گفت: سالانه بیش از 100 هزار نفر به تعداد بیماران کلیه سنگ ساز اضافه می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، دکتر محمد آقاجانی روز سه شنبه در مراسم رونمایی از دستگاه آنالیز سنگ های سیستم ادراری در مرکز تحقیقات بیماری های کلیوی و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: برنامه ریزی برای پیشگیری، ابتلا، درمان به موقع و جلوگیری از عود آنها در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه 10 تا 23 درصد سنگ های کلیوی در سال عود می کنند، اظهار داشت: با آنالیز دقیق، زمینه برای تشخیص نوع سنگ ها و روش پیشگیری و درمان آنها مشخص خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان داشت: بیماری های پاراتیروئید، کلیوی، عفونی و گوارش، می توانند سبب بروز بیماری سنگ کلیوی شوند.
آقاجانی ادامه داد: با استفاده از این دستگاه پیشرفته ، زمینه آنالیز دقیق فراهم شده است و با بهره گیری از آن می توان خدمات بهتری را به این دسته از بیماران ارائه کرد.
وی با اشاره به بهره مندی ایران از روش های پیشرفته تشخیصی و درمانی در بخش کلیه از جمله سنگ کلیه، تصریح کرد:بیماران برای درمان این بیماری نیازی به اعزام به خارج از کشور ندارند.کلینیک پیشگیری از سنگ کلیه در این دانشگاه ایجاد شده و امیداریم در آینده کلینیک های متعدد در این زمینه در کشور راه اندازی شود تا خدمات مطلوب به بیماران ارائه شود.

** 70 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فعال هستند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تعداد مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی را 70 مرکز اعلام کرد و گفت: این دانشگاه با داشتن 70 مرکز تحقیقاتی، پنج پژوهشکده و 1400 عضو هیات علمی آموزشی و پژوهشی در زمینه تولیدات علم پزشکی نقش بزرگی در کشور داشته است.
آقاجانی با اشاره به اینکه سمت و سوی جدیدی در پژوهش های این دانشگاه ایجاد شده است، گفت: توجه به مشکلات اصلی سلامت مردم و تلاش برای رفع آنها از اولویت های مهم مراکز تحقیقاتی این دانشگاه است.
وی بیان داشت: در حال حاضر یکی از مهمترین مشکلات سلامت مردم،بیماری های غیر واگیر به طور خاص است و توجه به پیشگیری، جلوگیری از ابتلا به بیماری های غیر واگیر و تلاش برای درمان آنها در اولویت قرار دارد.
آقاجانی افزود: توجه ویژه به نظام سلامت، رفع مشکلات آن و برنامه ریزی بهتر در این زمینه برای ارئه خدمات درمانی بهینه به مردم و تلاش برای پیدا کردن راه حل برای عبور از پیچ های دشوار حوزه سلامت از اولویت های اصلی مراکز تحقیقاتی این دانشگاه است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: محققان ما در 70 مراکز تحقیقاتی و پنج پژوهشکده به این موضوع مهم ، همت ویژه ای گمارده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha