چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
کد خبر: 265189

خطر ابتلا به سرطان ریه، تغییر رنگ دندان‌ها و بروز زودهنگام علائم پیری از جمله پیامدهای شناخته شده استعمال سیگار هستند.

مضرات کمتر شناخته شده سیگار

سلامت نیوز:خطر ابتلا به سرطان ریه، تغییر رنگ دندان‌ها و بروز زودهنگام علائم پیری از جمله پیامدهای شناخته شده استعمال سیگار هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا،  با این حال مصرف سیگار خطرات دیگری را نیز متوجه سلامتی می‌کند که معمولا کمتر به آن‌ها پرداخته شده‌ و از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تشدید علائم سندرم پیش از قاعدگی

علائم مربوط به سندرم پیش از قاعدگی با استعمال سیگار تشدید می‌شود. به طور مثال، زنانی که سیگار مصرف می‌کنند ۵۰ درصد بیشتر احتمال دارد برای مدت زمان طولانی‌تری با عارضه دل درد مواجه باشند. همچنین، خطر بروز علائم دیگری همچون کمر درد، ورم و آکنه در زنان مصرف کننده سیگار بیشتر است.

علاوه بر این، استعمال سیگار سطح هورمون‌ها را تغییر داده و ویتامین D را از بین می‌برد و می‌تواند برای زنان خطرزا باشد.

آسیب دیدن قدرت بینایی

استعمال سیگار موجب می‌شود کیفیت دید چشم‌ها ضعیف شود. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد ترکیب‌های موجود در دود سیگار فعالیت بخشی از مغز را که دید چشم‌ها را پردازش می‌کند، کاهش می‌دهد.

خطر ابتلا به انواع سرطان‌

در بررسی خطرات ناشی از استعمال سیگار اولین و شایع‌ترین عارضه افزایش احتمال ابتلا به سرطان ریه است. هرچند، محققان در بررسی‌های خود دریافتند استعمال سیگار با نزدیک به نیمی از مرگ و میرهای ناشی از ۱۲ نوع سرطان مرتبط است. از جمله این سرطان‌ها می‌توان به سرطان کبد، روده، گلو، مری، معده و پانکراس اشاره کرد.

مشکلات ادراری

به گفته کارشناسان بیشتر مصرف کنندگان سیگار از این موضوع آگاهی ندارند که ترکیب‌های مضر این ماده دخانی در خون جذب می‌شوند، از کلیه‌ها عبور کرده و در ادرار ذخیره و در مثانه جمع می‌شوند. این ترکیب‌ها مثانه را تحریک کرده و موجب تکرر ادرار می‌شود.

منبع:سایت تخصصی "مدیکال دیلی

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha