رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی گفت: به‌منظور توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای معتادان بهبودیافته 9 هزار تسهیلات خوداشتغالی و کارفرمایی پرداخت می‌شود.

ارائه تسهیلات خوداشتغالی به معتادان بهبودیافته

سلامت نیوز:‌رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی گفت: به‌منظور توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای معتادان بهبودیافته 9 هزار تسهیلات خوداشتغالی و کارفرمایی پرداخت می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ،فرید براتی‌سده با اشاره به ارائه تسهیلات به معتادان بهبودیافته اظهارکرد: سازمان بهزیستی هر سال تسهیلاتی به‌منظور اشتغال مددجویان این نهاد پرداخت می‌کند که طبق تصمیمات سال گذشته قرار شد که پنج درصد از این تسهیلات به بهبودیافتگان اختصاص یابد.

وی ادامه داد: افراد مذکور با گذراندن دوره‌های آموزشی مهارتی سازمان فنی و حرفه‌ای و اخذ گواهینامه با توجه به مهارت کسب شده از طریق بهزیستی وام خوداشتغالی یا وام کارفرمایی دریافت می‌کنند.

در کنار این آموزش‌ها، دفتر پیشگیری از اعتیاد برای افرادی که دارای مهارت هستند نیز برنامه آمادگی شغلی برگزار و طی آن آموزش لازم را برای نگه‌داشت شغل و ادامه کار ارائه می‌دهد. براتی‌سده اظهار کرد: سال گذشته هفت هزار نفر در سطح کشور از این آموزش‌ها برخوردار و طی آن هفت هزار شغل ایجاد شده است، برای سال‌جاری نیز طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته برای ۱۲ هزار نفر آموزش در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha