رئیس جامعه جراحان ایران و رئیس سابق سازمان نظام پزشکی گفت: فرار مالیاتی به هرجا بخورد به پزشکی نمی‌خورد و اگر چنین چیزی باشد نشانه ضعف سیستم مالیاتی کشور است که نمی‌تواند مالیات‌ها را دریافت کند.

فرار پزشکان از مالیات نشانه ضعف سیستم مالیاتی است

سلامت نیوز: رئیس جامعه جراحان ایران و رئیس سابق سازمان نظام پزشکی گفت: فرار مالیاتی به هرجا بخورد به پزشکی نمی‌خورد و اگر چنین چیزی باشد نشانه ضعف سیستم مالیاتی کشور است که نمی‌تواند مالیات‌ها را دریافت کند.

به گزارش سلامت نیوز، «ایرج فاضل» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: فکر می‌کنم پزشکان هم مانند بقیه افراد جامعه علاقه‌مند هستند که مالیات خودشان را پرداخت کنند اما باید این مالیات به صورت عادلانه و مانند میانگین کل مملکت باشد.
وی گفت: اگر خبر دارند که فرار مالیاتی از سوی پزشکان وجود دارد این یک جرم است و کسانی که مسئول گرفتن مالیات هستند نباید این ادعا را داشته باشند چون به ضرر خود آنان است.
رئیس جامعه جراحان ایران اضافه کرد: تا جایی که اطلاع دارم خیلی از پزشکان بیش از حدی که مالیات برای آنها تعیین می‌شود مالیات را پرداخت می‌کنند و هیچ وقت هم فرار مالیات نداشته‌اند.
وی اضافه کرد: نباید فرار مالیاتی را بدون مطالعه و کار کارشناسی به پزشکان نسبت داد، هیچ دلیل منطقی و عقلانی برای ارائه این توضیحات آنها وجود ندارد.
معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی نیز در واکنش به شایعاتی مبنی بر فرار مالیاتی بیش از 6 هزار میلیارد تومانی پزشکان گفت: این اعداد را قبول نداریم، کل درآمد مالیاتی کشور در سال 95 حدود چهار هزار میلیارد تومان است که در بخش حقوق و دستمزد، 20 درصد مالیات را پزشکان می‌پردازند.
«محمد جهانگیری» اضافه کرد: کل درآمد مالیاتی از مشاغل آزاد که پزشکی یکی از آنهاست مگر چقدر می‌شود، در سال 1395 حدود چهار هزار میلیارد تومان کل درآمد مالیاتی بوده است، چطور می‌شود بگوییم که جمع مالیات جامعه پزشکی 6 هزار و 700 میلیارد تومان است.
عضو کمیسیون تلفیق نیز گفته است: درآمد متوسط پزشکان متخصص در ماه حدود 40 میلیون، پزشکان عمومی 5 میلیون و دندانپزشکان 20 میلیون تومان است، مجموع درآمد پزشکان متخصص در سال 17 هزار و 280 میلیارد تومان، پزشکان عمومی 3 هزار و 600 میلیارد تومان و دندانپزشکان 8 هزار و 880 میلیارد تومان است.
به گفته «احمد امیرآبادی فراهانی»، جمع مالیات پزشکان در سراسر کشور 7 هزار و 200 میلیارد تومان است که البته 30 درصد متخصصان در تهران هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha