شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
کد خبر: 265318

عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران، نسبت به رقم خوردن فاجعه ای به نام «لنزهای چشمی»، هشدار داد.

فاجعه ای به نام لنزهای چشمی

سلامت نیوز:عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران، نسبت به رقم خوردن فاجعه ای به نام «لنزهای چشمی»، هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،علی صادقی طاری، ، به تبعات و عوارض استفاده ناآگاهانه از لنزهای چشمی اشاره کرد و گفت: متاسفانه استفاده از لنزهای چشمی بدون تجویز چشم پزشک، در حد فاجعه است.

وی با اشاره به این مطلب که لنز چشمی به عنوان وسیله ای شناخته می شود که کاربرد پزشکی دارد، افزود: ممکن است در موارد خاص برای زیبایی از لنز استفاده شود که در این صورت نیز، می بایست با چشم پزشک مشورت شود.

صادقی طاری، با انتقاد از عرضه لنزهای چشمی در هر موسسه و آرایشگاهی، تاکید کرد: لنز چشمی را نمی توان همه جا تجویز کرد، زیرا برای استفاده از این لنزها می بایست از سلامت چشم اطمینان داشت.

این فوق تخصص چشم پزشکی، ادامه داد: برای استفاده از لنز، چشم باید عاری از هر نوع بیماری باشد. بنابراین، لازم است که افراد قبل از اینکه بخواهند از لنز چشمی استفاده کنند، حتی برای زیبایی، می بایست توسط چشم پزشک معاینه شوند.

عضو هیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران، به لنزهای اجاره ای اشاره کرد و افزود: عفونت های چشمی، از تبعات استفاده از لنزهای اجاره ای است که سلامت بینایی افراد را تهدید می کند.

صادقی طاری گفت: معاینه چشم قبل از استفاده از لنز، خیلی مهم است، بطوریکه فردی که چشم خشک دارد، نمی تواند از لنز زیبایی نیز استفاده کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha