اجتناب از محرک های آلرژی بهترین راه برای مقابله با علائم آلرژی است اما رعایت کردن یک رژیم غذایی مناسب و متعادل نیز راهی برای تسکین این علائم محسوب می شود.

علائم آلرژی را با این شش ماده غذایی تسکین دهید

سلامت نیوز:اجتناب از محرک های آلرژی بهترین راه برای مقابله با علائم آلرژی است اما رعایت کردن یک رژیم غذایی مناسب و متعادل نیز راهی برای تسکین این علائم محسوب می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت ،تحقیقات نشان داده است که برخی غذاها برای مبارزه با علائم آلرژی، کنترل التهاب، گشاد شدن راه های هوایی و ارائه برخی تسکین ها مفید است.

منیزیم: این ماده معدنی به گشودگی راه‌ های هوایی شما کمک می‌ کند. دریافت روزانه ۲۰۰ میلی ‌گرم از آن از طریق مکمل ‌ها یا غذاهای غنی از منیزیم ماند اسفناج، کلم بروکلی و بذرهای گل‌کلم مفید است.

پروبیوتیک‌ ها: نشان داده شده است غذاهای تخمیرشده مانند کفیر به تخفیف علائم آلرژی کمک می ‌کنند. از بین مواد غذایی شناخته شده، ماست حاوی بیشترین مقدار پروبیوتیک است. سیب، موز، توت، کشمش، انواع سبزی، پیاز، سیر، تره فرنگی، عدس، نخود، لوبیا، ذرت، بادام، عسل و چای سبز نیز حاوی این باکتری هستند.

اسیدهای چرب امگا 3: ماهی ها غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که نشان داده شده اثرات ضد التهابی دارند و به تسکین آلرژی کمک می کنند. گردو نیز همین خاصیت ماهی را دارد.

ویتامین ث: این ویتامین ممکن است به بهبود گرفتگی و آبریزش بینی، خارش چشم ‌های ناشی از آلرژی فصلی هم کمک کند. هنگامی که شما به آلرژی مبتلا هستید، میزان هیستامین بدن‌ تان بالا است. ویتامین ث موجود در مرکباتی مانند پرتقال، گوجه فرنگی و نخود می ‌تواند به کاهش آزادی هیستامین کمک کند و باعث فروکش سریع‌ تر آلرژی شما شود.

بیوفلاوونوئیدها: در کلم بروکسل، سیر و چای سبز وجود دارد. این آنتی اکسیدان های گیاهی، به کاهش میزان تولید هیستامین در بدن شما کمک می‌ کنند.

کوئرستین: این ماده مغذی که یک فلاوونوئید آنتی‌اکسیدان است، که با اثرات ضد التهابی ‌اش به مهار بخشی از دستگاه ایمنی شما که باعث آلرژی می شود، کمک می ‌کند و میزان تولید هیستامین را کاهش می‌ دهد. این ماده در سیب، پیاز، جوی دو سر و مریم گلی یافت می‌ شود.

منبع:everydayhealth

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha