دبیر علمی همایش اخلاق در مامایی و بهداشت باروری با اشاره به اینکه بعد از اجرای طرح تحول سلامت شاهد کاهش چشمگیر سزارین در کشور بودیم، افزود: با اجرای این طرح شاهد کاهش سزارین در شهرهایی مانند تهران هستیم.

طرح تحول سلامت سبب کاهش چشمگیر سزارین در کشور شده است

سلامت نیوز:دبیر علمی همایش اخلاق در مامایی و بهداشت باروری با اشاره به اینکه بعد از اجرای طرح تحول سلامت شاهد کاهش چشمگیر سزارین در کشور بودیم، افزود: با اجرای این طرح شاهد کاهش سزارین در شهرهایی مانند تهران هستیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا،دکتر نجمه تهرانیان روز سه شنبه در همایش اخلاق در مامایی و بهداشت باروری که در سالن ابن سینا فرهنگستان علوم پزشکی برگزار شد، افزود:درحال حاضر 45 تا 50 درصد زایمان ها به صورت سزارین انجام می شود که در مناطق مختلف قدری با هم متفاوت است.
وی با اشاره به اینکه 15 تا 20 درصد زایمان ها نیاز به سزارین دارند، گفت: این کار براساس موارد مانند نیاز مادر، مشکلات جسمی مادر و نوزاد، حفظ سلامتی آنان انجام می شود.
دبیرعلمی همایش اخلاق در مامایی و بهداشت باروری بیان داشت:در کشورهای پیشرفته که بالاترین شاخص سلامت مادر را دارند، آمار سزارین فوق العاده پایین است و مادران باردار در مواقع ضروری اقدام به این کار می کنند.
تهرانیان، ابزار اصلی ازدیاد نسل سالم و با کیفیت را زایمان طبیعی اعلام کرد و گفت: سزارین علاوه بر ایجاد محدودیت باروی؛ می تواند سلامت مادران را تهدید کند و آنان را دچار مشکلات کند.
وی همچنین ترس از درد را عامل بازدارنده زایمان طبیعی اعلام کرد و گفت: براساس بررسی ها این کار سبب اضطراب در زنان شده و آنان را به سمت سزارین سوق می دهد.
دبیر علمی همایش اخلاق در مامایی و بهداشت باروری افزود: باید فرهنگ سازی مناسب برای ترویج زایمان طبیعی انجام گیرد تا شاهد کاهش سزارین در کشور باشیم.
دبیر علمی همایش اخلاق در مامایی و بهداشت باروری با اشاره به اینکه فرهنگ سازی برای این کار باید از دوران کودکی آغاز شود، اظهار داشت: با این کار تلاش می شود تا زایمان طبیعی برای دختران خوشایندسازی شود.
تهرانیان به برگزاری دوره های آموزشی ترویج زایمان طبیعی در مطب های پزشکان زنان و مامایی اشاره کرد و گفت: علاوه بر مراکز بهداشتی و درمانی به بخش خصوصی هم مجوز برگزاری دوره های آموزشی برای ترویج زایمان طبیعی، داده شده است.


وی اظهار داشت:اصول اخلاق حرفه ای مامایی، خطاهای شایع در مامایی، اخلاق زیست پزشکی با تاکید بر روش های کمک باروری، ابعاد اخلاقی در سزارین انتخابی از منظر اخلاق حرفه ای و اخلاق در پژوهش های مرتبط با مادر، جنین و نوزاد، از محورهای این همایش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha