چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴

بیماری های قلبی مانند بیشتر بیماری ها با علایمی همراه است و تنها با کمی دقت می توان در مراحل اولیه به تشخیص و درمان آن کمک کرد.

نشانه های ابتلا به بیماری قلبی

سلامت نیوز:بیماری های قلبی مانند بیشتر بیماری ها با علایمی همراه است و تنها با کمی دقت می توان در مراحل اولیه به تشخیص و درمان آن کمک کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  روزنامه خراسان ،نشانه های نارسایی  های قلبی، دامنه بروز علایم  آن را در نقاط مختلف بدن گسترده می کند وبه همین دلیل نشانه هایی که حاکی از بروز مشکل قلبی است، ممکن است با نشانه های دیگر بیماری ها اشتباه گرفته شود. در ادامه با بعضی از این نشانه ها آشنا می شویم:


آپنه خواب
اگر خر و پف می کنید و تنفس شما مدام دچار وقفه می شود، بدان معناست که مغز شما قادر به دریافت اکسیژن کافی نیست و در نتیجه با ارسال سیگنال به رگ های خونی و قلب، دستور فعالیت سخت تر و بیشتر را برای تداوم جریان در بدن صادر می کند.به نقل از سایت «وب مد»، این فرایند خطر افزایش فشار خون و برهم خوردن ریتم قلب، سکته مغزی و نارسایی قلبی را افزایش می دهد. البته خوشبختانه آپنه خواب یک عارضه قابل درمان است.


بروز جوش های برآمده زردرنگ

سطح بسیار بالای تری گلیسرید در بدن می تواند موجب بروز جوش های متعدد در ناحیه بند انگشتان پا و دست و پایین تنه شود. وجود این چربی ها در خون شما یک عامل مهم در سخت شدن سرخرگ ها محسوب می شود . افزایش تعداد رگ های سخت شده، اغلب منجر به بروز عارضه هایی می شود که خطر ابتلا به امراض قلبی و سکته های مغزی را در شما افزایش می دهد.


 احساس ضعف در توانایی مشت کردن دست
قدرت دست شما می تواند نکات بسیاری را درباره توانایی قلب شما آشکار کند. تحقیقات نشان می دهد توانایی فشردن اجسام مختلف در دست، به معنای پایین آمدن خطر ابتلا به امراض قلبی است. اگر شما به راحتی نتوانید اشیا را در دستانتان بگیرید یا فشار دهید، این بدان معناست که احتمال وجود برخی مشکلات قلبی در بدن شما بسیار بالاست.


بروز نقاط تیره در زیر ناخن
اگر آسیبی فیزیکی به انگشتان دست یا پای شما وارد نشده اما نقاط خون مردگی کوچک زیر ناخن های شما ظاهر شده بدان معناست در دریچه های قلب تان نوعی عفونت ایجاد شده است.


 احساس سرگیجه
احساس سرگیجه اغلب نشانه این است که قلب شما دچار مشکل شده است زیرا قادر به پمپ کردن کافی خون به مغز شما نیست.احساس سرگیجه می تواند نشانه ریتم نامنظم قلب باشد که از آن با عنوان «آریتمی» یاد می شود.نارسایی قلب به معنای تضعیف ماهیچه قلب است که می تواند باعث از بین رفتن تعادل هنگام ایستادن شود.احساس سرگیجه یکی از علایم کمتر شناخته شده امراض قلبی است.


تغییرات رنگ پوست
تغییر رنگ انگشتان دست یا پا به خاکستری، به معنای ضعف گردش خون غنی از اکسیژن است که علت آن می تواند وجود نوعی نارسایی مادرزادی قلبی، باریک شدن یا انسداد عروق خونی باشد.


جاری شدن خون از لثه ها
به طور کلی، کارشناسان هنوز ارتباط بین بیماری لثه و بیماری قلبی را کشف نکرده اند.
اما مطالعات نشان دهنده این است که خون ریزی، تورم یا حساس شدن لثه ها می تواند به بروز مشکل در ضربان قلب منجر شود. یک تئوری درباره دلیل این ارتباط، این است که باکتری می تواند وارد جریان خون و سبب بروز التهاب در قلب شما شود.


تورم در پاها
این عارضه زمانی رخ می دهد که شما به مدت طولانی می ایستید یا می نشینید. این تجمع مایع می تواند ناشی از ناتوانی قلب و گردش خون ضعیف در ناحیه پاها باشد. اگر به طور ناگهانی با چنین تورمی مواجه شدید، موضوع را با پزشکتان درمیان بگذارید.

 اگر مبتلا به دیابت هستید، این نقاط خون مردگی را در زیر ناخن هایتان خواهید داشت. به طور کلی افراد دارای این عارضه 2 تا 4 برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به امراض قلبی و سکته قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha