پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 265709

ایران در جنگ اقتصادی با آمریکاست. دولت ترامپ هر کاری می‌کند تا در عرضه کالاها و خدمات اساسی مورد نیاز مردم خلل و نقصان ایجاد شود.

قاچاق دارو به خارج وجود دارد

سلامت نیوز:ایران در جنگ اقتصادی با آمریکاست. دولت ترامپ هر کاری می‌کند تا در عرضه کالاها و خدمات اساسی مورد نیاز مردم خلل و نقصان ایجاد شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ،بی اثر کردن این نقشه تدبیر مسئولان و مردم را می‌طلبد. مسئولان باید تدبیری بیاندیشند که در روزهای سختی با توزیع عادلانه و مناسب کالا و خدمات نیازهای اساسی مردم برطرف شود و مردم نیز باید قناعت پیشه کنند و از اسراف در حوزه‌های مختلف بپرهیزند. پس همیاری دو طرفه مردم و مسئولان لازمه شکست اهداف دشمن در این حوزه است.

شاید این روزها وقتی صحبت از کالاهای اساسی می‌شود، تصویر اقلام غذایی به ویژه گوشت در ذهن بیشتر مردم نقش ببندد اما دایره این کالاها خیلی وسیع از اقلام غذایی است.

مثال روشن آن را می‌توان دارو و خدمات درمانی دانست. رئیس جمهور در روز معرفی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان اعلام کرد یکسری از داروها در نسخه‌های پزشکان حکم زینت النسخه هستند چون اگر پزشک دارو ننویسد یا کم دارو بنویسد، مردم فکر می‌کنند پزشک کاری نکرده پس فرهنگ ما باید اصلاح شود و این نیاز به رسانه‌ها و صدا و سیما و فضای مجازی است.

ما باید فرهنگی درست کنیم، بنابراین الکترونیک شدن بخش سلامت، ضرورت امروز ما است. نزدیک به یک ماه از صحبت‌های آن روز رئیس جمهور گذشت و سعید نمکی وزیر بهداشت به خبرآنلاین از تدبیر این وزارتخانه برای حذف داروهای زینت النسخه‌ها گفت. سعید نمکی یادآور شد: آقای رئیس جمهور در آن روز ابتدا از همکاران طبیب ما تعریف و سپس به برخی نارسایی‌ها اشاره کردند.

نظام نسخه نویسی الکترونیک تا بهار سال آینده قطعا راه اندازی می‌شود، در نظام الکترونیک نسخه نویسی حداقل خطا را خواهیم داشت. وی افزود: همکاری صمیمانه‌ای را با سازمان نظام پزشکی داریم، یک نظامی را تدوین می‌کنیم تا نسخه نویسی براساس شاخص‌های درست انجام شود.

وزیر بهداشت و درمان درباره قاچاق داروهای ایرانی به خارج کشور با توجه به کاهش ارزش پول ملی گفت: قاچاق هر نوع کالایی را ممکن است داشته باشیم، قاچاق دارو و گوشت هم وجود دارد بنابراین منکر این مساله نیستم اما اینقدر نیست که بتواند بازار ما را تحت شعاع قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha