روز پنجشنبه فیلمی در فضای مجازی منتشر و دست‌به‌دست شد که در آن معلم دبیرستانی پسرانه‌ درحال ضرب و شتم و تنبیه شدید دانش‌آموزی در گوشه کلاس درس است. این کلیپ پنج‌ثانیه‌ای توسط دانش‌آموزی در صندلی آخر کلاس تصویربرداری شده است.

از تنبیه شدید تا داغ گذاشتن دست با قاشق!

سلامت نیوز:روز پنجشنبه فیلمی در فضای مجازی منتشر و دست‌به‌دست شد که در آن معلم دبیرستانی پسرانه‌ درحال ضرب و شتم و تنبیه شدید دانش‌آموزی در گوشه کلاس درس است. این کلیپ پنج‌ثانیه‌ای توسط دانش‌آموزی در صندلی آخر کلاس تصویربرداری شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند ،بعد از پیگیری‌ها مشخص شد این مدرسه، مدرسه امام خمینی (ره) تحت مدیریت ناحیه ٢ ارومیه بوده و کلاس درس هم مربوط به مقطع دوره دوم متوسطه است.

به محض انتشار این فیلم و واکنش‌های تند کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به آن، مهدی محمدپور، رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌ غربی به ایرنا گفت: «به‌علت تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه، مسأله رسیدگی به ضرب و شتم یک دانش‌آموز در کلاس درس به روز شنبه موکول شده تا بعد از بررسی‌های جامع و کامل نتیجه و علت این موضوع اعلام شود.»

بعد از این واکنش، پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش هم در اطلاعیه‌ای عنوان کرد: «موضوع پیگیری و نتایج آن به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد. بدیهی است در صورت تأیید موضوع با عوامل این اتفاق برخورد قانونی انجام خواهد شد.»


این کلیپ درحالی در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شده که هنوز از تصویر داغ‌گذاشتن دست یکی از دانش‌آموزان استان البرز زمان زیادی نمی‌گذرد. سه‌شنبه هفته گذشته بود که تصویری در فضای مجازی منتشر شد که حکایت از داغ‌گذاشتن روی دست یک دانش‌آموز با قاشق داشت. موضوعی که مدیرکل آموزش و پرورش البرز نسبت به آن واکنش نشان داد و اعلام کرد پس از بررسی جزییات، کم و کیف جریان مشخص خواهد شد.

سالار قاسمی همان روز «بعد از انتشار خبر تنبیه بدنی دو دانش‌آموز نظرآبادی، معلمی که این کار را انجام داده بود به آموزش و پرورش احضار شد. صحبت‌های لازم با این معلم انجام شد و پرونده توسط مسئولان و بازرسی درحال تکمیل است. بعد از مشخص شدن جزییات موضوع، نتیجه به اداره کل ارسال و تصمیمات لازم درخصوص این پرونده گرفته می‌شود.»

قاسمی تأکید کرده بود: «قطعا تنبیه بدنی طبق آیین‌نامه آموزش و پرورش تخلف است و طبق این آیین‌نامه به تخلف این فرد رسیدگی می‌شود.» فردای آن روز (چهارشنبه) اما جزییات روشن‌تر شد و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد از بازداشت معلم خاطی خبر داد. طبق جزییات بیشتری که قیومی، دادستان، عنوان کرد؛ معلم با قاشق داغ فقط به آن دانش‌آموز صدمه نزده بود، بلکه به پنج دانش‌آموز دبستانی دیگر هم جراحات بدنی وارد کرده بود.

دادستان بعد از تأیید این مسأله گفت: «این دانش‌آموزان در حیاط مدرسه مشغول سنگ‌پراکنی به هم بودند که با تذکر معلم مواجه می‌شوند. در ادامه و در پی بی‌توجهی دانش‌آموزان، معلم خاطی قاشق را به وسیله سماور داغ کرد و روی گردن و دست دانش‌آموزان گذاشت.»

قیومی همچنین اعلام کرد که اقدامات لازم در زمینه بررسی سلامت روانی معلم در حال انجام است. دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد در پایان گفته بود: «تاکنون برخی از خانواده‌ها شکایت کرده‌ و برخی دیگر هم رضایت داده‌اند، اما دادستانی به‌عنوان مدعی‌العموم پیگیر این موضوع خواهد بود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha