مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو درباره برخی موارد ترکیدن کپسول های اکسیژن در مراکز درمانی گفت: ترکیدن این کپسول ها که گاهی رخ می دهد ربطی به استاندارد نبودن آن ندارد بلکه به طور مثال در حادثه اخیر بیمارستان سمنان به علت شکستگی رگلاتور بوده است.

ترکیدگی کپسول اکسیژن در بیمارستان سمنان به علت شکستگی بود

سلامت نیوز: مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو درباره برخی موارد ترکیدن کپسول های اکسیژن در مراکز درمانی گفت: ترکیدن این کپسول ها که گاهی رخ می دهد ربطی به استاندارد نبودن آن ندارد بلکه به طور مثال در حادثه اخیر بیمارستان سمنان به علت شکستگی رگلاتور بوده است.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، چندی پیش مرد 50 ساله مبتلا به بیماری قلبی، دیابت و نارسایی کلیوی به یکی از بیمارستان های سمنان مراجعه کرد اما هنگام انتقال بیمار به بخش مراقبت های ویژه (ICU) به ‌دلیل آتش‌سوزی در مانومتر (فشارسنج)، کپسول اکسیژن منفجر شد و بیمار جان باخت.


حسین صفوی، مدیر کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا در این مورد گفت: تمام کپسول های اکسیژن در مراکز درمانی، استانداردهای کشوری را دارند و اتفاق اخیری که در بیمارستان سمنان افتاده است به علت خود کپسول اکسیژن نبوده است.


وی اضافه کرد: بررسی های میدانی وزارت بهداشت نشان داد که در این حادثه، بخش رگلاتور کپسول اکسیژن یعنی رابط خروجی آن به خاطر افتادن به زمین دچار شکستگی می شود. اکسیژن در فضا رها می شود و حادثه رخ می دهد.


وی ادامه داد: البته هنوز گزارش این حادثه در وزارت بهداشت، جمع بندی نهایی نشده است اما آنچه تاکنون مشخص شده این است که مشکل ترکیدن کپسول به خاطر نحوه کاربری آن بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha