دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
کد خبر: 266013

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: وضعیت دریاچه نمک نسبت به گذشته وخیم‌تر شده است و لازم است کارگروه ویژه «احیای دریاچه نمک» در سطح ملی و استانی تشکیل شود.

وضعیت دریاچه نمک قم وخیم تر شده است

سلامت نیوز:مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: وضعیت دریاچه نمک نسبت به گذشته وخیم‌تر شده است و لازم است کارگروه ویژه «احیای دریاچه نمک» در سطح ملی و استانی تشکیل شود.


پیشنهاد تشکیل کارگروه ویژه «احیای دریاچه نمک» قم

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، سید رضا موسوی مشکینی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در نشست همفکری با تشکل‌های زیست محیطی استان  اظهار داشت: نگرانی‌های زیست محیطی پیرامون دریاچه نمک همچنان وجود دارد و متأسفانه وضعیت این اکوسیستم ارزشمند نسبت به گذشته وخیم‌تر شده است.

وی با اشاره به ادامه روند خشکسالی و قطع حقابه‌های زیست محیطی دریاچه نمک، خواستار تشکیل کارگروه ویژه «احیای دریاچه نمک» و فاصله گرفتن از اقدامات جزیره‌ای در رابطه با این دریاچه شد و گفت: مسئولان امر باید نگاه ویژه‌ای به دریاچه نمک داشته باشند و دور از چشم بودن این دریاچه، باعث فراموشی آن نشود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه نمی توان با حدس و گمان و ادعاهای کارشناسی نشده با اکوسیستم شکننده دریاچه نمک رفتار کنیم، گفت: در صورت بروز تخریب زیست محیطی در دریاچه نمک، خسارات آن پایدار و جبران ناپذیر خواهد بود و گرد و غبار ناشی از آن پایتخت و مرکز کشور را فراخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ظرفیت عظیم گردشگری دریاچه نمک مغفول مانده است، تصریح کرد: بهره‌برداری از شورابه دریاچه نمک باید به گونه ای باشد که آب از دست رفته دوباره به دریاچه بازگردد و در این رابطه لازم است مطالعات کارشناسی به صورت دقیق و شفاف انجام بپذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha