مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران از کمبود شدید خون برای بیماران تالاسمی خبر داد و از مردم برای اهدای خون و حل مشکل بیماران دعوت کرد.

کمبود خون برای بیماران تالاسمی/ درخواست برای اهدای خون

سلامت نیوز:مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران از کمبود شدید خون برای بیماران تالاسمی خبر داد و از مردم برای اهدای خون و حل مشکل بیماران دعوت کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، یونس عرب مدیر عامل انجمن تالاسمی ایران  با بیان اینکه ادامه حیات بیماران تالاسمی وابسته به خون و خون‌گیری است، اظهار کرد: تاکنون مردم نسبت به خون‌دهی کمک کرده‌اند و با اهدای خون، بیماران تالاسمی عمر طبیعی کرده‌اند. از مردم می‌خواهم اکنون نیز نسبت به خون‌دهی اقدام کنند.

وی افزود: طی روزهای اخیر بیماران تالاسمی با کمبود شدید خون مواجه شده‌اند و لازم است مردم دست یاری به سوی این بیماران دراز کنند.

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران گفت: در حال بیماران استان تهران با بیشترین کمبود فرآورده‌های خونی مواجه بوده و استان‌های جنوبی و شمالی در رده‌های بعدی قرار دارند.

مدیرعامل انجمن تالاسمی ایران افزود: لازم است هموطنان به اهدای مستمر خون توجه داشته باشند، حدود 20 درصد از فرآوردههای خونی کشور به دلیل وضعیت خاص بیماران تالاسمی باید در اختیار این افراد قرار گیرد که برای جبران این کمبودها از هموطنان دعوت می‌شود خون اهدا کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کوروش یزدانی ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
    0 0
    سلام. کسانی که تالاسمی مینور دارند میتوانند پلاکت یا پلاسما اهدا کنند یا نه؟منتظر جواب هستم. ممنون