چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 266163

ریه یکی از مهم ترین اندام های داخلی است، بنابراین سلامت ریه اهمیت زیادی دارد که در ادامه خوراکی هایی معرفی می شوند که به سلامت ریه کمک می کنند.

بهترین غذاها برای داشتن ریه سالم و تنفس راحت

سلامت نیوز: ریه یکی از مهم ترین اندام های داخلی است، بنابراین سلامت ریه اهمیت زیادی دارد که در ادامه خوراکی هایی معرفی می شوند که به سلامت ریه کمک می کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، ما بدون ریه هایمان مدت زیادی زنده نیستیم. ریه ها هوا را وارد بدن ما می کنند، سموم آن را می گیرند و اکسیژن تمیز را به تمام بدن می رسانند. اهمیت سلامت سیستم تنفسی زیاد است و اگر میخواهیم سالم و زنده بمانیم باید به حفظ سلامت سیستم تنفسی خود اهمیت زیادی بدهیم.

یکی از عواملی که به حفظ سلامت سیستم تنفسی  کمک می کند، غذایی است که میخوریم، بنابراین لازم است مراقب تغذیه خود باشید. در ادامه ۶ غذا معرفی می شوند که به حفظ سلامت ریه ها و بهبود تنفس کمک می کنند.

آب

اولین مورد در این لیست آب است، ریه ها نیز مانند سایر بخش های بدن نیاز به آبرسانی دارند و به این منظور باید آب کافی به بدن برسد.

در صورتی که آب کافی به ریه ها نرسد نسبت به آسیب ها تحریک پذیرتر می شوند و عملکرد مناسبی نخواهند داشت. به علاوه آب به اکسیژن رسانی بهتر به سلول ها کمک می کند.


انواع توت

برای اینکه ریه های سالمی داشته باشید ، باید از آنها در مقابل سموم مختلف محافظت کنید که توت ها دارای خاصیت محافظت کنندگی هستند. در واقع بررسی ها نشان داده اند میوه های مانند زغال اخته، توت فرنگی و انگور دارای فیتوکمیکال هایی مانند آنتی اکسیدان هستند که از بدن در مقابل انواع سرطان، از جمله سرطان ریه محافظت می کنند.


لوبیا چیتی

لوبیا برای قلب و همچنین ریه های شما مفید است. همانطور که می دانید لوبیا منبعی فوق العاده از فیبر است. در واقع یک فنجان لوبیا (اندازه فنجان را متوسط در نظر بگیرید) 50 درصد از فیبر مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند. طبق بررسی های انجام شده رژیم غذایی سرشار از فیبر به حفظ سلامت ریه ها کمک می کند.

انواع لوبیا مانند لوبیا سیاه، لوبیا چشم بلبلی، ماش و لوبیا قرمز گزینه های خوبی هستند که بهبود وضعیت تنفسی شما کمک می کنند.


سیب

سیب همیشه به عنوان یک میوه سالم و بهشتی در نظر گرفته شده است و گفته می شود این میوه به بهبودعملکرد بخش های مختلف بدن، حتی دندان ها کمک می کند. سیب حاوی مقدار زیادی ویتامین های ضروری، مواد معدنی و کربوهیدرات هایی است که برای عملکرد درست ریه ضروری هستند.

به عنوان مثال ویتامین Cخطر بروز سرطان ریه را در انسان کاهش می دهد. به علاوه سیب حاوی فیبر و آب است که طبق صحبت های بالا، هر دو برای حفظ سلامت ریه ضروری هستند.


انار

انار نیز میوه محبوبی است. دانه های پر آب انار حاویآنتی اکسیدان های مختلف، از جمله اسید ellagic  است که مشخص شده می تواند سرعت رشد تومورهای بخش های مختلف بدن، از جمله ریه را کم کند.

پژوهشی که در همین زمینه در سال 2007 انجام شد نشان داد خوردن انار و به ویژه آب آن، باعث کاهش رشد و توسعه سلول های سرطانی در ریه می شود.


فلفل تند

اگر غذاهای پر ادویه و تند دوست دارید، ریه تان از شما قدردانی می کند. مصرف ادویه باعث باز شدن سینوس ها شده و بعد از آن به نظر می رسد تمام مایعات در بدن تان جریان پیدا می کنند، که هر دوی این اتفاق ها زیاد هم بد نیستند.

فلفل قرمز حاوی ماده ای به نام کپسایسین است که در واقع عامل طعم تند فلفل می باشد. کپسایسین می تواند با تحریک مخاط داخلی باعث بهبود گردش خون شود و این مسئله به مقابله با عفونت هایی که ممکن است در ریه رخ داده باشند، کمک می کند.به علاوه بررسی ها نشان داده اند که کپسایسین سرعت رشد تومورهای سرطانی را کم می کند.

حالا می دانید برای بهتر نفس کشیدن چه چیزهایی بخورید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha