معاون سازمان نظام پرستاری با اشاره به اینکه نظام پرداخت در حوزه سلامت نیاز به جراحی دارد، گفت: در صورتی که روش پرداخت بر اساس حقوق ثابت باشد علاوه بر حفظ کرامت جامعه سلامت کشور احتمال رانت، فساد، خطاهای درمانی نیز به شدت کاهش می‌یابد.

20 سال تاخیر در پرداخت معوقات برخی پرستاران از سوی وزارت بهداشت

سلامت نیوز:معاون سازمان نظام پرستاری با اشاره به اینکه نظام پرداخت در حوزه سلامت نیاز به جراحی دارد، گفت: در صورتی که روش پرداخت بر اساس حقوق ثابت باشد علاوه بر حفظ کرامت جامعه سلامت کشور احتمال رانت، فساد، خطاهای درمانی نیز به شدت کاهش می‌یابد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس،‌ محمد شریفی‌مقدم در نشست خبری رئیس سازمان نظام پرستاری اظهار داشت: تعرفه گذاری طرح خدمات پرستاری ۱۲ سال از تصویب آن می‌گذرد و سالها بهانه شده بود کار کارشناسی در این زمینه صورت نگرفته ولی همه بهانه برطرف شده و دستور رؤسای مختلف جمهور در این زمینه اعلام شد.

وی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه دولت مکلف است قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را اجرایی کند ولی متاسفانه این مسئله هنوز تحقق نیافته است.

معاون سازمان نظام پرستاری ادامه داد: در ارتباط با پرداخت در حوزه سلامت ما پیشنهادات جدیدی داده‌ایم و اعلام کردیم بهترین روش پرداخت همان حقوق ثابت است که در کشورهای مختلف نتیجه مؤثری اجرای آن داشته و قبل از سال ۷۵ در کشور ما این نظام پرداخت‌ها حاکم بود.

شریفی‌مقدم ادامه داد:‌بر اساس این روش پرداختی بسته به مدرک تحصیلی و سابقه کار پرداخت انجام شده و همه موظف به حضور بودند ولی از سال ۷۵ به بهانه افزایش انگیزه طرح نوین خودگردانی بیمارستان‌ةا را آغاز کردن و این مسئله از هم پاشی نظام سلامت را کلید زد.

وی تصریح کرد: پیشنهاد ما به دولت پرداخت حقوق ثابت است و این مسئله علاوه بر حفظ کرامت جامعه پزشکی و پرستاری سبب ارائه بهتر خدمات به مردم می‌شود و احتمال رانت و فساد را نیز کاهش میدهد.

معاون سازمان نظام پرستاری  بیان داشت«:‌نظام پرداخت فیفول سرویس نیاز به جراحی دارد و باید در حوزه پرداخت‌ها تغییراتی لحاظ شود. همچنین روش حقوق ثابت در پرداخت‌ها باعث شفافیت‌سازی در دریافتی‌ها و کاهش خطاهای پزشکی نیز خواهد شد.

شریفی‌مقدم با بیان اینکه برخی پرستاران بیش از ۲۰ سال است معوقات آنها از حوزه وزارت بهداشت پرداخت نشده گفت:‌به طور مثال پرستاری که فروردین امسال اضافه کار داشته هنوز در اسفند ماه قرار داریم و معوقاتش پرداخت نشده است.

وی در مورد طرح تحول نظام سلامت گفت: متاسفانه این طرح با کمترین تدبیر کارشناسی و تحمیل هزاران میلیارد تومان انجام شد و اکنون همه می‌دانند این طرح شکست خورده است. بنابراین تغییر در این زمینه لازم است. از طرفی کمبود پرستار باید جبران شود تا مردمی که دچار خسارت ناشی از این مسئله هستند مشکل‌شان برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha