شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 266371

این که نداشتن رابطه جنسی چه تاثیری بر بدنتان می گذارد کاملا بستگی به میزان سلامت شما دارد شاید شما از سلامت کافی برای انجام رابط جنسی برخوردار نباشید.

9 اتفاقی که با ترک رابطه جنسی در بدنتان می افتد

سلامت نیوز: این که نداشتن رابطه جنسی چه تاثیری بر بدنتان می گذارد کاملا بستگی به میزان سلامت شما دارد شاید شما از سلامت کافی برای انجام رابط جنسی برخوردار نباشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیمرغ، رابطه جنسی بسیار قدرتمند است و منجر به بهبود خلق و خو حتی باریک شدن دور کمرتان می شود. داشتن رابطه جنسی یک بار در هفته طول عمر را افزایش می دهد. این که نداشتن رابطه جنسی چه تاثیری بر بدنتان می گذارد کاملا بستگی به میزان سلامت شما دارد شاید شما از سلامت کافی برای انجام رابط جنسی برخوردار نباشید. ولی اگر به طور کلی سلامت هستید و به دلیل نداشتن شخصی کنار خود یا انتخاب شخصی نه مشکل فیزیکی رابط جنسی ندارید ممکن است با یکسری تغییرات روبرو شوید.


نداشتن رابطه جنسی باعث تغییر میل جنسی می شود

قطع شدن رابطه جنسی منجر به کاهش میل جنسی یا در برخی افراد باعث افزایش میل جنسی می شود. برخی افراد به دلیل نداشتن رابطه جنسی میلشان نسبت به حالت معمولی افزایش پیدا می ک ند ولی برخی افراد برعکس بوده و میلی جنسیشان کاهش پیدا می کند. شاید دیگر به فکر رابطه جنسی نباشید یا اصلا به آن فکر نکنید.


با ترک رابطه جنسی ممکن است بیشتر احساس افسردگی کنید

بخشی از رابطه جنسی فیزیکی است و بخشی ذهنی. افراد در زمان رابطه جنسی معمولا تماس پوست به پوست دارند که یکی از نیازهای اولیه فردی برای احساس آرامش است. مثل ارتباط نوزاد با مادر. ارتباط جنسی به شریک زندگی شما حداکثر میزان لمس و تماس پوست ممکن را می دهد که می تواند به عنوان یک تنظیم کننده احساسات عمل کند و منجر به ترشح هورمون اکسی توسین oxytocin یا هورمون احساس خوب شود ضمن این که با بالا رفتن سطح اندورفین endorphins به بهبود روحیه شما کمک می کند. بدون بهره گیری از این بهبود دهنده طبیعی هورمون ها احتمال این که احساس خستگی و افسردگی بیشتر داشته باشید زیاد است البته این افسردگی یک بیماری واقعی محسوب نمی شود.


نداشتن رابطه جنسی باعث ضعیف شدن دیواره واژن می شود

در زنان یائسه نداشتن رابطه جنسی دخولی می تواند منجر به ضعف دیواره وازن شود. با نداشتن رابطه جنسی منظم دیواره واژن ضعیف تر شود و می تواند منجر به رابطه جنسی دردناک شود. داشتن رابطه جنسی منظم در زمان یائسگی برای سلامت واژن ضروری است. عدم داشتن رابطه جنسی دخولی در زنان مسن تر احتمال نازک شدن و خشک شدن بافت واژن را بیشتر می کند. دلیل آن کاهش جریان خون به ناحیه واژن در زنانی است که رابطه دخولی ندارند.


کمتر شدن ترشحات واژن

زنان در سنین بالاتر زمانی که بعد از مدتی ترک رابطه جنسی می خواهند دوباره رابطه خود را از سر بگیرند، روانکاری واژن برای بدنشان سخت تر می شود. میزان بالای استروژن در رنان 20 تا 30 ساله کشسانی و روان کنندگی بافت واژن را تضمین می کند ولی اگر یک زن 60 ساله هیچ هورمون استرژنی نداشته باشد بافت واژنش تحلیل میرود بنابراین داشتن یک شریک جنسی مناسب برای زنان در این سن تحلیل رفتن واژن را کاهش می دهد.


تغییرات میزان استرس


مانند سایر اثرات روانی قطع رابطه جنسی این مورد هم در افراد مختلف، تفاوت دارد. افرادی که استرس کمتری دارند تمایل بیشتری به رابطه جنسی دارند ولی خلاف آن هم امکان پذیر است. رابطه جنسی یک عامل کاهش دهنده استرس است و قطع شدن آن به صورت خود به خود سطح استرس را بالا می برد. مطالعه کوچکی که در اسکاتلند انجام شد نشان داد که سطح فشار خون در پاسخ به استرس در افرادی که رابطه جنسی دارند کمتر است.

ولی در برخی موارد رابطه جنسی برای برخی از زنان استرس زا است. ممکن است به دلیل دردناک بودن یا مشکلات ذهنی دیگر باشد.


احتمال عفونت های مجاری ادراری کاهش پید می کند

نداشتن رابطه جنسی احتمال ابتلا به عفونت های مجاری ادراری را کاهش می دهد چون احتمال انتقال باکتری ها ازسمت مقعد به مجاری ادراری را کاهش می دهد.


شدیدتر شدن گرفتگی های قاعدگی

رابطه جنسی به طور شگفت آوری می تواند دردها و گرفتگی های قاعدگی را کاهش دهد. رحم عضله ای است که در زمان ارگاسم به صورت خود به خود منقبض می شود که این امر به نوبه خود گرفتگی های قبل از قاعدگی را کاهش می دهد. با قطع رابطه جنسی این مزیت غیر منتظره را از دست خواهید داد.


ممکن است هوشتان کمتر شود

دو مطالعه که در دانشگاه مریلند و کره جنوبی انجام شد نشان داد که داشتن رابطه جنسی عملکرد مغز و رشد سلول های مغزی را بهبود می دهد. این موضوع به عنوان یک تحقیق اولیه نتیجه جالبی ارائه داد ولی هنوز برای این که بگوییم قطع ربطه جنسی اثر عکس می گذارد، زود است.


ظرفیت فیزیکی خود برای داشتن رابطه جنسی را حفظ می کنید

اگرچه برخی از زنان یائسه ممکن است در دراز مدت با قطع رابطه جنسی قابلیت جسمی خود را از دست بدهند ولی به طور کلی بدن شما به یاد دارد که چگونه زمانی خودش را با رابطه جنسی وفق داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha