چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 26660

یک کارشناس آلودگی خاک با بیان اینکه تمامی خاک مناطق جنگی کشور آلوده است گفت: پژوهشگران به دلیل وجود سختی و بروکراسی اداری در محیط زیست جرات کار کردن ندارند.

سلامت نیوز :یک کارشناس آلودگی خاک با بیان اینکه تمامی خاک مناطق جنگی کشور آلوده است گفت: پژوهشگران به دلیل وجود سختی و بروکراسی اداری در محیط زیست جرات کار کردن ندارند.
سروش مدبری در گفتگو با مهر با بیان اینکه تمامی خاک مناطق جنگی کشور آلوده است اظهار داشت: 22 سال از جنگ تحمیلی می گذرد و هنوز مواد شیمیایی دیرپا و با دوام در دل خاکهای خوزستان و سردشت و غرب کشور وجود دارد که خطرناک است.

سرپرست سابق دفتر بررسی آلودگی آب و خاک سازمان محیط زیست کشور با اشاره به اینکه هیچ پژوهشگری تا کنون پایش را برای تحقیق و پژوهش خاک مناطق جنگی در محیط زیست نگذاشته است گفت: آنقدر مراتب عقد قراردادهای پژوهشی و تامین بودجه لازم در سازمان محیط زیست سخت و طولانی است که گروههای پژوهشگر جرات ورود به این حوزه را ندارند.

مدبری در پاسخ به این پرسش که شما در زمان مسئولیت خود برای تامین پژوهشگر لازم برای پایش خاک آلوده مناطق جنگی چه اقدامی انجام داده اید گفت: در آن زمان چندین بار فراخوان دادیم و به تمامی دانشگاهها و مراکز تحقیقات خاک اعلام کردیم ولی کسی استقبال نکرد که دلیل آن هم همان بروکراسی اداری و سختی عقد قرارداد و دریافت اعتبارات از محیط زیست است.

این کارشناس خاک اظهار داشت: خاک مناطق جنگی باید پایش شود زیرا در دل این خاک هم می توان جنایات جنگی را هم اثبات کرد و هم مواد شیمیایی را امحا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha