چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 266708

سلامت فیزیکی و رابطه جنسی یکی از نشانه‌های رابطه سالم در میان زوج هاست. شاید در ابتدای رابطه همسر شما تمایل زیادی به برقراری رابطه جنسی با شما نشان دهد، اما ممکن است به تدریج و با بالا رفتن سن تمایلات او نیز تغییر کند.

سلامت نیوز: سلامت فیزیکی و رابطه جنسی یکی از نشانه‌های رابطه سالم در میان زوج هاست. شاید در ابتدای رابطه همسر شما تمایل زیادی به برقراری رابطه جنسی با شما نشان دهد، اما ممکن است به تدریج و با بالا رفتن سن تمایلات او نیز تغییر کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها، سلامت فیزیکی و رابطه جنسی یکی از نشانه‌های رابطه سالم در میان زوج هاست. شاید در ابتدای رابطه همسر شما تمایل زیادی به برقراری رابطه جنسی با شما نشان دهد، اما ممکن است به تدریج و با بالا رفتن سن تمایلات او نیز تغییر کند. این تغییر نشانه کم شدن علاقه او به شما نیست، بلکه می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اگر دوست دارید با رایج‌ترین دلایل کاهش تمایلات جنسی آقایان آشنا شوید، در ادامه مطلب همراهمان باشید.

سلامت فیزیکی و رابطه جنسی یکی از نشانه های رابطه سالم در میان زوج هاست. شاید در ابتدای رابطه همسر شما تمایل زیادی به برقراری رابطه جنسی با شما نشان دهد، اما ممکن است به تدریج و با بالا رفتن سن تمایلات او نیز تغییر کند. این تغییر نشانه کم شدن علاقه او به شما نیست، بلکه می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اگر دوست دارید با رایج ترین دلایل کاهش تمایلات جنسی آقایان آشنا شوید، در ادامه مطلب همراهمان باشید.

او درگیر کارش است

زمانی که شما احساس می کنید همسرتان به برقراری رابطه جنسی با شما علاقه ای نشان نمی دهد، اولین فکری که به ذهن تان خطور می کند، حضور زن دیگری در زندگی اوست. در حالی که این موضوع می تواند فقط و فقط به کار و درگیری های ذهنی او مربوط باشد. زمانی که آقایان به شدت درگیر کارشان هستند، هیجان شان را در مورد رابطه جنسی از دست می دهند. در این شرایط سعی کنید که به جای دلخوری، کاری کنید که او میان رابطه عاطفی و شغل اش تعادل برقرار کند. بببنید چه کارهایی می توانید انجام دهید تا او در خانه کارش را فراموش کند و به جای آن روی رابطه اش با شما تمرکز کند. بدون شک رابطه جنسی، بر روحیه او نیز تاثیر مثبتی خواهد داشت.

سطح تستوسترون در بدن او کاهش یافته

تحقیقات نشان داده که سطح تستوسترون در بدن مردان با افزایش سن، کاهش می یابد. از 30 سالگی به بعد، به ازای هر یک سال سطح تستوسترون از ۰.۴ تا ۲ درصد کاهش می باید که در نهایت منجر به کاهش انرژی، افسردگی، خستگی، کاهش حجم عضلانی و اختلال نعوظ می شود. طبق گزارشات، ۹۷ درصد از آقایانی که سطح تستوسترون در بدن شان کمتر از حالت طبیعی ست، در برقراری رابطه جنسی نیز با مشکلات زیادی مواجه اند. اما خوشبختانه می توانید به کمک پزشک تان این بیماری را درمان کنید.

دچار یائسگی مردانه شده است

شاید شنیدن یائسگی در مردان برایتان کمی عجیب باشد اما حقیقت دارد. واژه آندروپوز که به معنی یائسگی در مردان است، خیلی کمتر از منوپوز یعنی همان یائسگی زنان به کار می رود. واقعیت این است که آقایان هم مثل خانم ها از سنین میانسالی دچار کم شدن هورمون های جنسی می شوند، ولی برخلاف خانم ها که در حدود پنجاه سالگی افت شدید و قابل توجهی در استروژن و پروژسترون پیدا کرده و طی دو یا سه سال به کلی هورمون های جنسی را از دست می دهند، آقایان بتدریج و خیلی کند این کمبود هورمونی را تجربه می کنند. در این شرایط بهتر است که با او در مورد احساس و نیازهایش صحبت کنید.

دچار اختلال نعوظ است

زود انزالی یا حتی انزال دیررس در مردان می تواند منجر به اختلال نعوظ شود. مردانی که با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند معمولا اعتماد به نفس بالایی ندارند. علاوه بر عدم اعتماد به نفس، آنها احساسات دیگری چون عصبانیت، نگرانی، بی لیاقتی و غیره را نیز تجربه می کنند که همین موضوع بر رابطه جنسی آنها با همسرانشان نیز تاثیر منفی می گذارد.

از بیماری های سلامتی رنج می برد

تنها مشکلات جنسی نیست که منجر به کاهش تمایل جنسی در آقایان می شود، بلکه مشکلات سلامتی نیز می تواند در این مورد تاثیرگذار باشد. دیابت، بیماری های قلبی، سرطان پروستات و... از بیماری هایی ست که می تواند شهوت جنسی آقایان را کاهش دهد.

دچار اضافه وزن است

بله، حقیقت دارد! عدم تمایل همسر شما به برقراری رابطه جنسی ممکن است به خاطر اضافه وزن باشد. تحقیقی ثابت کرده که اضافه وزن و کم تحرکی در ۴۳% خانم ها و ۳۱% آقایان منجر به اختلالات جنسی می شود. همین که شما نسبت به اندام خودتان حس خوبی نداشته باشید، اعتماد به نفس و تمایلات تان به برقراری رابطه زناشویی نیز کمتر می شود. اما خوشبختانه این مشکل با ورزش کردن حل خواهد شد. ورزش و تغذیه سالم، سطح اندورفین را در بدن بالا برده و به افراد حس بهتری را منتقل می کند.

او استرس دارد

آیا مشکلات کاری یا مالی به راستی می توانند روی تمایلات جنسی شما تاثیر بگذارند؟ آقایانی که زیر فشار عصبی و استرس هستند، معمولا به طور موقت تمایلات جنسی خود را از دست می دهند. در این شرایط شما باید او را درک کنید و کمک اش کنید تا با تغییراتی هر چند کوچک، استرس را از خود دور کرده و به زندگی جنسی اش علاقمند شود.

تمایلات لازم را از شما دریافت نمی کند

ممکن است که همسر شما به این دلیل این که تمایلی از طرف شما نسبت به رابطه زناشویی احساس نمی کند، خودش هم وارد عمل نمی شود. اگر مشکل شما این باشد، خیلی ساده می توانید آن را برطرف کنید. برای رفع این مشکل، محبت، علاقه و تمایلات خود را هر روز به او نشان دهید. یادتان باشد که نداشتن رابطه جنسی به تدریج رابطه عاطفی شما را نیز تحت تاثیر منفی قرار خواهد داد. پس هر زمان که توانستید او را در آغوش بگیرید، ببوسید و ابراز علاقه کنید. همانطور که شما به محبت های همسرتان نیاز دارید، او نیز به شنیدن حرف های عاشقانه از شما نیاز دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عباس ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    0 0
    با سلام بنظر من بهترین دلیل کاهش میل جنسی در مردان همین دلایل بود که ذکر کردید، نسبت به دیگر نظرات، واقعا تاسف‌بار تر از همین مشکل، برای یک مرد چیز دیگری نیست