مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به افزایش چاقی در میان کودکان ایرانی، گفت: اصلاح الگوی غذایی در خانواده‌ها و تحرک دو عامل اصلی پیشگیری از این مسئله است.

هشدار در مورد افزایش چاقی در کودکان ایرانی

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به افزایش چاقی در میان کودکان ایرانی، گفت: اصلاح الگوی غذایی در خانواده‌ها و تحرک دو عامل اصلی پیشگیری از این مسئله است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، زهرا عبداللهی در ارتباط با چاقی کودکان اظهار داشت: افزایش این مسئله در میان کودکان ایرانی متأسفانه رخ داده و این موضوع اتفاق خوبی نیست.

وی افزود: برای پیشگیری از این مسئله در گام نخست اصلاح الگوی غذایی خانواده‌ها حائز اهمیت است چرا که مصرف فست‌فود و نوشابه‌های گازدار سبب آسیب به سلامت کودکان می‌شود. از طرفی کودک از پدر و مادر خود الگوی غذایی را دریافت می‌کند بنابر این سفره‌های سالمی داشته باشیم.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با اشاره به اینکه اگر از کودکی مصرف مواد شیرین و قندی زیاد باشد ذائقه کودک به سمت این مواد سوق یافته و این موضوع عامل خطری در بروز بیماری‌های مختلف برای کودک به شمار می‌رود.

وی گفت:‌مصرف غذاهای چرب و پر روغن همچنین شیرینی‌های زیاد ذائقه کودکان ایرانی را تغییر داده و از طرفی تحرک بدنی به دلیل زندگی آپارتمان‌نشینی به شدت کاهش یافته است در حالی که کودکان باید حداقل روزانه 60 دقیقه تحرک کافی داشته باشند.

عبداللهی در یک برنامه تلویزیونی بیان داشت: کودکان از زمان مهدکودک تا رسیدن به دوران جوانی و دانشگاه نیز پیاده‌روی آنها امروزه تحرک بسیار ک اهش یافته و مصرف میوه و سبزیجات در آنها نیز بسیار اندک است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت یادآور شد: کم‌خوری و پرخوری هر دو سوء تغذیه به شمار می‌رود و باید رفع آن مدنظر باشد. ریزمغذی‌ها در سنین رشد به ویژه برای تأمین انرژی و پروتئین کودکان و رشد جسمی و مغزی آنها بسیار حائز اهمیت است و اگر کودک دچار سوء تغذیه شود تکامل مغزی و بهره هوشی آن همچنین سیستم ایمنی‌اش تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha