سلامت نیوز : رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت گفت: تمدید پروانه فعالیت آزمایشگاههای تشخیص طبی بر اساس استانداردها به مذاق برخی خوش نیامده است اما این كار انجام می شود و مهلت تمدید پروانه نیز تا تیر امسال است.

به گزارش فارس، سعید مهدوی رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت در كنگره ارتقای خدمات آزمایشگاهی با اعتراض به تشكیك كنندگان به جایگاه آزمایشگاه مرجع سلامت جایگاه فعلی این آزمایشگاه را جایگاه مناسبی دانست و گفت: موقعیت قبلی ما یك دفتر وزارت بهداشت بود كه بعد از تبدیل شدن به اداره كل امروز به یك مركز تبدیل شده و یكی از حوزه‌های اصلی وزارتی وزارتخانه است و این جایگاه رفیع‌تری نسبت به سابق است.

وی افزود: در خصوص بحث تمدید پروانه‌های آزمایشگاهی این تمدید را منوط به بازرسی و رعایت استانداردها كرده‌ایم كه این موضوع به مذاق بعضی از آقایان خوش نیامده است.

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت تاكید كرد: اگر بحث آموزش و ممیزی را مطرح می‌كنیم برای دفاع از حقوق مردم و بهبود كیفیت و ارائه بهتر خدمات است. ما نمی‌خواهیم مردم را از ارائه خدمات مطلوب محروم كنیم.

وی انتهای تیر امسال را آخرین فرصت تمدید پروانه‌های آزمایشگاه‌ها اعلام كرد و گفت: پروانه آزمایشگاه‌هایی كه با ما همراهی می‌كنند 5 ساله تمدید می‌شود. البته برای اینگونه آزمایشگاه‌ها تشویق‌های دیگری نیز در نظر گرفته شده است.

مهدوی تاكید كرد: پروانه آزمایشگاه‌هایی كه به بازرسی تن ندهند و استانداردها را رعایت نكنند تمدید نخواهد شد.

در ادامه این كنگره محمدرضا بختیاری، دبیر علمی كنگره تعداد مقالات ارسال شده به دبیرخانه كنگره را 473 مقاله عنوان كرد و گفت: از میان این تعداد 73 مقاله به صورت سخنرانی و 107 مقاله به صورت پوستر برگزیده شده‌اند.

بهزاد پوپك، رئیس كنگره ارتقای خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشكی ایران نیز در حاشیه این كنگره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن تشریح اهداف كنگره اظهار كرد: هدف اصلی كنگره ارتقای خدمات آزمایشگاهی و ارائه خدمات بهتر به مراجعان و بیماران است.

وی افزود: سعی بر این است كه تمامی مشكلات و معضلات آزمایشگاهی با حضور پزشكان داخلی و 15 مهمان از كشورهای خارجی مورد بحث و بررسی قرار دهیم و در جهت رفع مشكلات و بهبود آن اقدام شود.

رئیس كنگره ارتقای خدمات آزمایشگاهی با اشاره به پیشرفت‌های خوب و مناسب در بخش آزمایشگاهی گفت: موضوع اعتباربخشی، استانداردسازی اگر چه آزمایشگاه‌ها استاندارد بوده‌اند اما با توجه به پیشرفت تكنولوژی و علم این استاندارد‌سازی روندی مستمر است.

وی اهداف كنگره را حول 14 محور عنوان كرد و افزود: این كنگره در طی 20 نشست و 12 كارگاه و ارائه بیش از 10 پوستر هر كدام در 5 دقیقه با شیوه جدید كه برای اولین بار در ایران اتفاق می‌افتد و این فرصت را برای مخاطب فراهم می‌كند كه در صورت داشتن ابهام یا سوال آن را با ارائه‌دهنده در میان بگذارد به مدت 3 روز برگزار می‌شود.

پوپك برگزاری این كنگره را فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات و دانش روز دانست و اظهار داشت: ارائه گزارش‌ها و دستاوردهای روز دنیا و طرح آخرین پژوهش‌ها در زمینه علوم آزمایشگاهی باعث رشد و شكوفایی این علوم در ایران خواهد شد ضمن اینكه استقبال برای شركت در این كنگره و برنامه‌های جانبی آن چشمگیر است به طوری كه بیش از 3 هزار نفر برای شركت در آن ثبت نام كرده‌اند.

وی سطح علمی آزمایشگاهی را در بین كشورهای منطقه كم نظیر دانست و گفت: با توجه به وجود محققان و دانشمندان صاحب‌نام در ایران و همچنین بهره‌مندی از تجهیزاتی كه در مراكز علمی و دانشگاهی و آزمایشگاه‌های تشخیص پزشكی وجود دارد ما را قابل رقابت با كشورهای صاحب‌نام در این حوزه می‌كند.

وی تاكید كرد: زمانی بود كه بسیاری از آزمایشگاه‌ها در سطح كشور آزمایش‌ها را برای تشخیص به خارج از كشور انتقال می‌دادند اما در حال حاضر تمام آزمایشات مانند تشخیص مولكولی، تشخیص پیش تولد كه مباحث و موضوعات نوین در این علم است در داخل كشور انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار فارس این كنگره به مدت 4 روز از تاریخ 31 فروردین تا 3 اردیبهشت در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشكی تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha