روز گذشته عکس‌هایی در فضای مجازی دست به دست می‌شد که چندان خوشایند نبود؛ عکس‌هایی که گفته می‌شد در رابطه با مراسمی است که شهرداری برازجان برای تقدیر از کارگران و پاکبانان این شهر در حوزه خدمات شهری برگزار کرده است اما نکته حائز اهمیت در عکس‌ها‌ی انتشار یافته این بود که کارگران خدمات شهری روی زمین نشسته بودند و باقی حاضران که لباس پاکبانی بر تن نداشتند پشت میزها و روی صندلی‌ها‌ جا خوش کرده بودند!

دو روایت از میزبانی حاشیه‌ساز شهرداری برازجان

سلامت نیوز: روز گذشته عکس‌هایی در فضای مجازی دست به دست می‌شد که چندان خوشایند نبود؛ عکس‌هایی که گفته می‌شد در رابطه با مراسمی است که شهرداری برازجان برای تقدیر از کارگران و پاکبانان این شهر در حوزه خدمات شهری برگزار کرده است اما نکته حائز اهمیت در عکس‌ها‌ی انتشار یافته این بود که کارگران خدمات شهری روی زمین نشسته بودند و باقی حاضران که لباس پاکبانی بر تن نداشتند پشت میزها و روی صندلی‌ها‌ جا خوش کرده بودند!


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آفتاب یزد ،این عکس‌ها‌ در فضای مجازی واکنش‌ها‌ی بسیاری را به همراه داشت و خیلی از کاربران این موضوع را توهین به کارگران زحمتکش و مصداق بارز کاخ‌نشینی مسئولان و کوخ‌نشینی کارگران می‌دانستند، اما همه واکنش‌ها‌ به این جا ختم نشد و پس از انتشار اخبار مربوط به این موضوع فعالان کارگری نیز به آن واکنش نشان دادند، آن‌ها‌ به این تمایزگذاری ناعادلانه انتقاد کرده‌اند و آن را مصداق بی‌احترامی به کارگران زحمتکش شهرداری دانستند.


میکائیل صدیقی رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان در این رابطه گفت:« این اقدام تاسف‌برانگیز است؛ چرا کارگران را جلو پای کارمندان روی زمین نشانده‌اند؟! این اقدام به نوعی توهین به همه کارگران زحمتکش است و نشان می‌دهد که در نهادهای عمومی، شهروند درجه یک و درجه دو وجود دارد!


همزمان با این واکنش‌ها‌ محمد حسن محمدی شهردار برازجان نیز با انتشار پستی در استوری اینستاگرامش نسبت به این برخورد واکنش نشان داد و نوشت: «با توجه به اینکه در مراسم غافلگیرکننده امروز بنده یک مهمان بودم، بابت اتفاق ناخواسته پیش آمده، از همه عزیزان عذرخواهی می‌کنم. امروز کارمندان و کارگران و پاکبانان عزیز و زحمتکش شهرداری، میزبان این مراسم بودند و قطعا خود آنها شایسته ی این تقدیر و تشکر بودند. من دست این عزیزان را می‌بوسم و هرگز و هرگز در ذهنم برای خودم جایگاهی بالاتر از این زحمتکشان متصور نبوده و نیستم.»

 شهردار برازجان از محبوبیت خاصی برخوردار است
برای پیگیری بیشتر این موضوع با ضیائی مشاور شهردار برازجان و مدیر روابط عمومی شهرداری این شهر به گفتگو نشستیم تا از جزئیات بیشتر این دیدار اطلاع کسب کنیم؛ او ضمن ارسال مستنداتی به دفتر روزنامه می‌گوید: «روز 25 اسفند به مناسبت شهادت شهید باکری روز شهرداران نامیده شده است، به همین مناسبت جمعی از پرسنل و نیروهای کارگری و به طور کلی پاکبانان و پرسنل شهرداری تصمیم گرفته بودندکه از شهردار تقدیر و تشکر کنند، چون آقای محمدی از محبوبیت خاصی در شهر برازجان برخوردار است و به دلیل اقداماتی که تا کنون انجام داده است همه در این شهر او را دوست دارند.»

 شیطنت کرده‌اند!
او تاکید کرد:« قرار بر این بود که روز شنبه به صورت غافلگیرانه دوستان، همکاران، مردم و همه پرسنل دور هم جمع شوند و شهردار را غافلگیر کنند که این اتفاق افتاد اما عکس‌ها‌یی که منتشر شد به این دلیل که با شیطنت‌ها‌ی خاصی همراه بود موضوع را جور دیگری نمایان کرد! اگر کمی دقت می‌کردید متوجه می‌شدید که در دست هر پاکبان یک شاخه گل هست یعنی کسانی که حضور پیدا کردند هر یک با خود یک شاخه گل آورده بودند تا به این صورت از شهردار تشکر کنند.

خود من به شخصه کل مراسم سر پا ایستاده بودم اما موضوعی که باید به آن اشاره کنم این است که به طور کلی سالن شهرداری 2 منظوره است، چون کف این مکان مفروش است و به جز سالن اجتماعات به عنوان نمازخانه نیز از آن استفاده می‌شود و در واقع همه در آن احساس راحتی می‌کنیم و بارها اتفاق افتاده که مراسم‌ها‌یی را برگزار کردیم و همه حتی شهردار در این سالن روی زمین نشسته‌اند، این مکان برای ما قداست دارد و به این صورت نبوده که بخواهیم جایی برای کسی مشخص کنیم؛

اتفاقا برخی از پاکبانان هم روی صندلی نشسته بودند چون زود آمده بودند و جا بود اما به دلیل کمبودجا خیلی از کارمندان به همراه برخی پاکبانان روی زمین نشستند، در واقع برای انتشار این عکس شیطنت کرده‌اند و عکس‌ها‌ را بریده‌اند و آن چیزی که می‌خواستند را به نمایش گذاشته‌اند! حتی در گوشه عکس یکی از همکاران ما که مسئول قسمتی است کنار پاکبانان روی زمین نشسته است!»

 خود کارگران میزبان این برنامه بودند
او می‌گوید: «خود کارگران میزبان این برنامه بودند نه میهمان که حالا بخواهند بالا بنشینند یا پائین! امروز خیلی از کارگران در حمایت از آقای شهردار به ساختمان شهرداری آمده بودند و به خاطر این شیطنتی که با شهردار شده است گریه می‌کردند! این قضیه کاملا برعکس است. این جلسه را خود کارگران تشکیل داده بودند و برای خودشان هم بود که در سالن اجتماعات شهرداری برگزار شد، در واقع این کارگران بودند که میزبانی می‌کردند و شهردار مهمان آن‌ها‌ بود.

خوشبختانه آقای محمدی شهردار برازجان در این شهر خیلی محبوب هستند به طوریکه حتی تاکسیران‌ها‌ و بازاریان هم می‌خواستند بیایند و در رابطه با این شیطنت انجام شده اعتراض کنند و مراتب ارادتشان به شهردار را نشان دهند، به طور کلی همه جا افرادی وجود دارند که چشم دیدن کسانی را که موفق هستند و پیشرفت می‌کنند، ندارند! ما حق می‌دهیم به مردم که با دیدن آن عکس بریده شده به همراه آن تیتر تخریبی منقلب شوند و افکار بدی به ذهنشان راه پیدا کند اما واقعیت ماجرا این نیست و به طور کلی ماجرا چیز دیگری بوده است.»

 شهردار با پاکبانان سخن گفت
به گزارش روابط عمومی شهرداری برازجان در پی حواشی ایجاد شده کارگران و پرسنل ستادی و اجرایی شهرداری برازجان، صبح روز گذشته با حضور در ساختمان اداری شهرداری مراتب حمایت همه جانبه خود را از شهردار برازجان اعلام کردند. در این تجمع که گفته می‌شود به صورت خودجوش توسط شماری از کارگران بخش خدمات، فضای سبز و آتش‌نشانی شهرداری ترتیب داده شده بود، کارگران با در دست داشتن پلاکاردهایی از محمدحسن محمدی شهردار برازجان حمایت کرده، حواشی ایجاد شده را محکوم نمودند.


شهردار برازجان در این جلسه طی سخنانی ضمن عذرخواهی دوباره بخاطر اتفاقات پیش آمده از کارگران و دیگر همکاران شهرداری بخاطر ابراز محبتشان قدردانی کرد و گفت: « من خودم را از جمع کارگران زحمتکش شهرداری میدانم و هرگز خود را از شما جدا ندانسته ام و این را خود شما بهتر از هر کسی دیده اید و شاهدید چرا که اگر امروز با صلاحدید نمایندگان محترم شما در شورای شهر وظیفه خدمت به شهر و شهروندان بر عهده حقیر گذاشته شده، مشخص نیست فردا هم افتخار خدمت در این سمت را داشته باشم و هرگاه با نظر اعضای محترم شورا در این مسئولیت نباشم، به عنوان سرباز شهر و شهرداری در کنار شما در خدمت همشهریان عزیزم خواهم بود.


در همین راستا یکی از کارگران حاضر در گردهمایی روز شهردار گفته است:« ما از آنجا که خود را میزبان می‌دانستیم و احترام مهمانان را واجب، خودمان روی زمین و در محوطه سالن نمازخانه نشستیم تا جا برای مهمانان باشد. شهردار برازجان انسانی متواضع و فارغ از هر گونه غرور و تکبر می‌باشد و همیشه ارتباطی دوستانه و از سر تواضع با کارگران دارد و این وصله‌ها‌ به ایشان نمی‌چسپد.»


محمدحسن محمدی در پایان سخنانش هم ضمن تقدیر و تشکر از حمایت کارگران محترم شهرداری از همه حاضران در جلسه خواست با توجه به قرارگرفتن در روزهای پرکار پایان سال و در آستانه عید نوروز به سر کار خود برگشته، با قدرت به کار خود ادامه دهند.

 نتیجه‌گیری نامشخص
به هر حال آنچه در شبکه‌های اجتماعی درباره این رویداد آمده با آنچه مسئولان شهرداری برازجان می‌گویند متفاوت است. نمی‌توان منکر شد که اصولا در فضای مجازی مسائل غلو می‌شود اما در عین حال این پرسش مطرح است که اگر فقط یک سوءتفاهم بوده و شیطنت خبرنگار و عکاس، چرا شهردار محترم عذرخواهی کرده است؟ قضاوت با مردم!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha