وزیر بهداشت، از تکمیل پرونده الکترونیک سلامت در بهار سال آینده خبر داد و گفت: تعرفه های پزشکی سال ۹۸، در هیات دولت به تصویب رسید.

تعرفه های پزشکی سال ۹۸ تصویب شد/جزئیات رشد تعرفه دولتی و خصوصی

سلامت نیوز:وزیر بهداشت، از تکمیل پرونده الکترونیک سلامت در بهار سال آینده خبر داد و گفت: تعرفه های پزشکی سال ۹۸، در هیات دولت به تصویب رسید.
به گزارش سلامت نیوز سعید نمکی، روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از کمپ سلامت نوروزی اورژانس در منطقه قوری چای آزادراه کرج-تهران، اظهار داشت: خوشبختانه سه هزار پایگاه اورژانس و ۶۰۰ کمپ سلامت نوروزی اورژانس در ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرها و نقاط حادثه خیر کشور به مردم و مسافران خدمات مورد نیاز را ارائه می‌دهند.
وی تصریح کرد: پایگاه‌های اورژانس، آمادگی کامل و بالایی در ارائه خدمات به مردم دارند و در این زمینه برای ما و مردم، نگرانی وجود ندارد.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امیدوارم سال آینده شاهد به حداقل رسیدن بیماری‌ها در کشور باشیم و وزارت بهداشت برنامه‌های مهمی در مورد آموزش‌های همگانی در کاهش بیماری‌های غیرواگیر، اجرای نظام ارجاع، تکمیل پرونده الکترونیک سلامت و توسعه پزشکی خانواده دارد.
نمکی از تکمیل پرونده الکترونیک سلامت در بهار سال آینده خبر داد و گفت: در ۵ استان کشور پرونده الکترونیک سلامت تا فروردین و اردیبهشت تکمیل می‌شود و در سایر دانشگاه‌ها نیز امیدواریم آن را با توجه به انتخاب مدیر پروژه پرونده الکترونیک سلامت، تا پایان بهار به سرانجام برسانیم.
وی تاکید کرد: به رغم تحریم‌های ظالمانه به مردم مژده می‌دهیم که مشکلی در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در سال آینده نداشته باشیم.
وزیر بهداشت از دوشیفته شدن مراکز بهداشتی و درمانی در سال آینده خبر داد و گفت: مراکز بهداشتی و درمانی یک شیفته در سال آینده برای دسترسی بیشتر مردم به خدمات، دوشیفته کار خواهند کرد و تا پایان روز به مردم خدمت رسانی می‌کنند.
وی افزود: در ایام تعطیلات نوروز علاوه بر فعالیت داروخانه‌های شبانه روزی، تعداد داروخانه‌های بیشتری فعالیت خواهند داشت.
وزیر بهداشت در حاشیه این برنامه به تعرفه‌های پزشکی سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در سالیان اخیر، تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی مطابق وعده قبلی، پیش از آغاز سال جدید در هیأت دولت به تصویب رسید.
نمکی اظهار داشت: روز دوشنبه در آخرین جلسه هیأت وزیران در سال ۹۷، موضوع تعرفه‌های تشخیصی و درمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت مصوب شد که تعرفه‌ها در بخش دولتی بطور میانگین ۱۰ و در بخش خصوصی ۱۳ درصد رشد داشته باشد.
وی افزود: افزایش تعرفه‌های پزشکی سال ۹۸ کمتر از نرخ تورم سالیانه خواهد بود، اما با نشست‌های متعددی که با همکاران بخش خصوصی داشتیم و همدلی و همراهی این عزیزان، توافق شد بنا بر جمیع شرایط، سال ۹۸، سال سودآوری برای مراکز درمانی بخش خصوصی نمی‌تواند باشد و بخش خصوصی در شرایط تحریم و فشارهای اقتصادی، با مردم همراهی خواهند کرد.
وزیر بهداشت اضافه کرد: افزایش تعرفه بخش خصوصی، حداقل رشد ممکن و لازم را داشته است که دچار بحران در پرداخت هزینه‌ها نشود و سال ۹۸ را با چالش کمتر و البته گذشت از بخشی از عوائد خود سپری خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha