چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 267128

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح از پایان اجرای طرح جریمه ریالی سربازی در کشور خبر داد.

پایان یک معافیت پرحاشیه سربازی

سلامت نیوز:رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح از پایان اجرای طرح جریمه ریالی سربازی در کشور خبر داد.
سردار موسی کمالی در گفت وگو با ایسنا، گفت: همانطور که پیش از این اعلام شده بود، ثبت نام جریمه ریالی سربازی برای مشمولانی که تا پایان سال ۹۷ دارای حداقل هشت سال غیبت بودند تا پایان ساعت کاری آخرین روز سال ۹۷ انجام شد و با پایان آن، اجرای این طرح متوقف شد.
وی با بیان اینکه طرح جریمه ریالی سربازی در سال ۹۸ اجرا نخواهد شد، گفت: افرادی که تا پایان سال ۹۷ ثبت نام اولیه را انجام داده اند می‌توانند در ابتدای سال ۹۸ مراحل باقی مانده از ثبت نام خود را طی کنند و دیگر افرادی که اقدامی انجام نداده‌اند باید هرچه سریع‌تر وضعیت سربازی خود را مشخص کنند.
کمالی با اشاره به مواردی نظیر نقص مدارک و … در پرونده متقاضیان گفت: این افراد با هماهنگی‌های صورت گرفته می‌توانند حداکثر تا پایان روزکاری سه شنبه بیستم فروردین سال ۹۸ نسبت به تکمیل مدارک و ثبت درخواست خود از طریق دفاتر پلیس +۱۰ اقدام کنند.
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح درباره افرادی که ثبت نامشان به دلیل ازدحام جمعیت و شلوغی دفاتر پلیس به‌علاوه ۱۰ به طورکامل انجام نشده است، گفت: ما قبلاً به متقاضیان هشدار داده بودیم که ثبت نام خود را به روزهای پایانی سال موکول نکنند، اما با این وجود برخی در روزهای پایانی برای ثبت نام اقدام کردند که ثبت نام اولیه این افراد انجام شده و ما اطلاعات مربوط به این افراد را در اختیار داریم و همانطور که گفتم تنها این افراد می‌توانند در روزهای آغازین سال ۹۸ ثبت نام خود را تکمیل کنند.
کمالی با تاکید بر اینکه طرح جریمه ریالی سربازی در سال آینده اجرایی نخواهد شد، افزود: لازم است مشمولان غایب سربازی، تعیین تکلیف وضعیت سربازی خود را در سال آینده جزو اولویت‌های اصلی خود قراردهند تا دچار مشکلات و محدودیت‌های قانونی ناشی از غیبت‌های سربازی نشوند.
وی درباره اینکه چرا طرح جریمه ریالی سربازی در سال آینده متوقف شد؟ نیز گفت: در بررسی‌هایی که انجام دادیم، مشخص شد که اجرای این طرح هم باعث ایجاد حس تبعیض در میان سربازان در حال خدمت شده و هم متأسفانه در سال‌های اخیر سبب افزایش غیبت از سربازی شده بود، چرا که بسیاری از مشمولان به امید بهره مندی از این طرح در سال‌های آینده وارد غیبت شده و تکلیف سربازی خود را مشخص نکرده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha