«جواد کیاجمالی» درباره وضعیت هوای مناطق مختلف کشور طی روزهای آغازین سال 98 به خبرگزاری شبستان گفت: امروز در سواحل دریای خزر، شمال شرق، استان های واقع در ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز، برخی مناطق شمال غرب و جنوب کشور، بارش باران و در مناطق سردسیر و مرتفع واقع در نوار شمالی بارش برف پیش بینی می شود.

آغاز موج جدید بارش ها/ مسافران نوروزی مراقب جاده های لغزنده باشند

سلامت نیوز:«جواد کیاجمالی» درباره وضعیت هوای مناطق مختلف کشور طی روزهای آغازین سال 98 به خبرگزاری شبستان گفت:  امروز در سواحل دریای خزر، شمال شرق، استان های واقع در ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز، برخی مناطق شمال غرب و جنوب کشور، بارش باران و در مناطق سردسیر و مرتفع واقع در نوار شمالی بارش برف پیش بینی می شود.
 
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: روز جمعه در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و شمال شرق سمنان بارش باران و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف خواهیم داشت.
 
وی با اشاره به بارش پراکنده باران و وزش باد با احتمال رعد و برق طی روز جمعه ( 2 فرودین) در برخی مناطق جنوب شرق و شرق کشور، گفت: سوم فروردین در سواحل جنوبی بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب فارس بارش باران، گاهی با رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.
 
کیاجمالی ادامه داد: طی بعد از ظهر جمعه تا شنبه با انتقال رطوبت در سواحل جنوبی و جزایر خلیج فارس همراه با وزش باد و مواج شدن دریا خواهد بود. 
کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: روز سوم فروردین در استان های غربی و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی شامل زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش باران و وزش باد و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می شود.
 
وی با اشاره به بارش برف و یخ زدگی طی دو روز آینده، گفت:  بارش برف و یخ زدگی باعث لغزندگی و اختلال در تردد جاده های کوهستانی البرز مرکزی و شرقی و شمال شرق کشور خواهد شد.
 
کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به یخ زدگی در جاده های شمال شرق کشور طی صبح شنبه، گفت: به هموطنان عزیز توصیه می کنیم هنگام تردد در این مناطق تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند.
 
کیاجمالی با اشاره به نفوذ و تقویت سامانه بارشی از نیمه غربی طی روز یکشنبه، افزود: پیش بینی می کنیم بارندگی سراسری از شمال غرب تا جنوب کشور را فرا بگیرد.
 
وی ادامه داد: روزهای یکشنبه تا سه شنبه در جنوب غرب و جنوب کشور شامل استان های لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و نیمه غربی و جنوب فارس بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق گسترده پیش بینی می شود.
 
کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: طی هفته آینده به دلیل بالا بودن نسبی دما، پیش بینی می کنیم بارش ها اغلب به شکل باران و جمع مقدار بارش در حوزه رودخانه های بزرگ جنوب غرب و جنوب کشور قابل ملاحظه باشد. بنابراین به مسافران نوروزی توصیه می کنیم تمهیدات لازم برای حفظ ایمنی و کاهش ریسک مخاطرات احتمالی بیاندیشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha