رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با عنوان این مطلب که خلأ قانونی در حمایت از پرستاری وجود ندارد، گفت: متأسفانه دولت زیر بار اجرای تعرفه‌های پرستاری نمی‌رود.

دولت زیر بار اجرای قانون تعرفه خدمات پرستاری نمی رود

سلامت نیوز:رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با عنوان این مطلب که خلأ قانونی در حمایت از پرستاری وجود ندارد، گفت: متأسفانه دولت زیر بار اجرای تعرفه‌های پرستاری نمی‌رود.
به گزارش خبرگزاری مهر، حسین علی شهریاری، ضمن تبریک سال نو و نوروز باستانی به جامعه پرستاری و سایر گروه‌های کادر درمان، افزود: در مجلس شورای اسلامی همیشه پیگیر مسائل گروه خدوم پرستاری بوده ایم و هرآنچه که برای جامعه پرستاری لازم است و باید با دید مثبت به خواسته آنها نگریسته شود، تصویب کرده ایم.
وی ادامه داد: به اعتقاد بنده جامعه پرستاری در حال حاضر خلأ قانونی ندارد و این دولت است که متأسفانه تعرفه‌ای که برای پرستاری تعریف کرده ایم، اجرایی نمی‌کند.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه بر اساس قانون، خدماتی که پرستاران ارائه می‌دهند باید خرید خدمت شود تا ظلمی در حق این گروه نشود، اظهار داشت: متأسفانه دولت زیر بار اجرای آن نرفته زیرا این تعرفه در ابتدا باید در شورای عالی بیمه و بعد در هیئت دولت تصویب شود اما متأسفانه تا کنون هیچ یک زیر بار اجرای این قانون نرفته اند و ظلمی است که در حق جامعه پرستاری شده است.
وی با اشاره به جایگاه پرستاره در سایر کشورها تصریح کرد: پرستاران در دنیا از جایگاه مناسبی برخوردار هستند و کشورهای مختلف پذیرای پرستاران ایرانی هستند و درآمدهای بسیار خوبی هم دارند و شایسته نیست که ما هزینه‌های بسیاری را برای تربیت پرستار صرف کنیم اما با توجه به سو مدیریت، این نیروهای توانمند را از دست بدهیم، بنابراین در این زمینه دولت و شورای عالی بیمه باید همکاری لازم را داشته باشند تا این مشکل نیز برطرف شود و تعرفه خدمات پرستاری اجرای و رضایتمندی به این گروه بازگردانده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha