در حالیکه حفظ بهداشت برای حفظ سلامت ضروری است، اما مطالعات نشان می دهد تمیزی بیش از حد می تواند خطر مقاومت آنتی بیوتیکی را افزایش دهد.

تمیزی بیش از حد منجر به مقاومت آنتی بیوتیکی می شود

سلامت نیوز: در حالیکه حفظ بهداشت برای حفظ سلامت ضروری است، اما مطالعات نشان می دهد تمیزی بیش از حد می تواند خطر مقاومت آنتی بیوتیکی را افزایش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان دانشگاه گِراز اتریش در مقایسه تمام میکروارگانیزم های موجود و مقاومت‌های آنتی بیوتیکی دریافتند تنوع میکروبی در نواحی با بهداشت زیاد کاهش یافته و تنوع مقاومت‌ها افزایش می‌یابد.

تیم تحقیق در این مطالعه، واحد مراقبت‌های ویژه دارای اتاق‌های تمیز را که در معرض کنترل قوی میکروبی در صنعت هوافضا بودند را با ساختمان‌های عمومی و خصوصی که به سختی دارای کنترل‌های میکروبی بودند مقایسه کردند.

«الکساندر ماهنرت»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوبد: «در محیط‌های دارای کنترل قوی میکروبی در واحد مراقبت‌های ویژه و اتاق‌های تمیز مورداستفاده از لحاظ صنعتی، مقاومت آنتی بیوتیکی روبه افزایشی وجود دارد که نشان دهنده پتانسیل بالا وجود پاتوژن هاست.»

به گفته محققان، تعداد افرادی که به خاطر میکروب‌های مقاوم به آنتی بیوتیک بیمار شده و می‌میرند در جهان روبه افزایش است.

با این حال، نتایج نشان داد که تنوع میکروبی ثابت در محیط‌های کلینیکی در تضاد با شیوع مقاومت هاست.

تیم تحقیق عنوان می‌کند گردش منظم هوا، گیاهان آپارتمانی، استفاده از میکروارگانیزم های مفید و کاهش عوامل پاک کننده آنتی باکتریال می‌تواند از روش‌های حفظ یا بهبود تنوع میکروبی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha