یکشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 267278

بارها در فروشگاه‌های مختلف سردرگم چرخیده‌اید و دست آخر هم هدیه مناسبی برای عیدی دادن پیدا نکرده‌اید؟ حق دارید! عیدی دادن، با وجود همه شیرینی‌اش، می‌تواند به یک درگیری ذهنی بزرگ تبدیل شود. فکر کردن در مورد اینکه فرد مقابل به چه چیزی نیاز دارد، چه وسایلی را خودش در خانه دارد یا آرزوی داشتن چه چیزی در سرش است، ممکن است شما را کلافه کند.

آداب عیدی خریدن

سلامت نیوز: بارها در فروشگاه‌های مختلف سردرگم چرخیده‌اید و دست آخر هم هدیه مناسبی برای عیدی دادن پیدا نکرده‌اید؟ حق دارید! عیدی دادن، با وجود همه شیرینی‌اش، می‌تواند به یک درگیری ذهنی بزرگ تبدیل شود. فکر کردن در مورد اینکه فرد مقابل به چه چیزی نیاز دارد، چه وسایلی را خودش در خانه دارد یا آرزوی داشتن چه چیزی در سرش است، ممکن است شما را کلافه کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، ما نمی‌توانیم برایتان روشن کنیم که فرد موردنظر، از چه هدیه‌ای خوشحال می‌شود. اما می‌توانیم با آگاه‌کردنتان از آداب هدیه دادن، انتخاب یک عیدی مناسب را برایتان آسان‌تر کنیم.


افکارتان را به دیگران تحمیل نکنید
کتاب، هدیه بی‌نظیری است. اما به شرط آنکه گیرنده هدیه را خوب بشناسید، از نویسندگان موردعلاقه و ژانر کتاب‌هایی که می‌خواند باخبر باشید. خریدن هدیه محبوب خودتان برای دیگران، نه تنها خوشایند نیست، که می‌تواند آزاردهنده هم باشد. پس کتاب، موسیقی یا فیلم را در هر شرایط و به هرکسی هدیه ندهید.

فرهنگ‌سازی کنید
بسته‌بندی که هدیه‌تان در آن قرار می‌گیرد، به اندازه خود آن اهمیت دارد. می‌توانید امسال این بسته‌بندی را با نوعی فرهنگ‌سازی برای محافظت از محیط‌زیست همراه کنید. هدیه‌تان را به‌جای کیسه‌های نایلونی یا جعبه‌کادوهای بزرگ، در کیسه‌های پارچه‌ای بدهید تا بعدها هم گیرنده هدیه، از کیسه موردنظر استفاده کند. می‌توانید خودتان دست به کار شوید و یکی از آن‌ها را با سلیقه خودتان بدوزید.

از خودتان اثری به‌جا بگذارید
می‌خواهید لباس یا وسیله خانه هدیه بدهید؟ اشکالی ندارد! اما بد نیست که در کنار آن، یک کارت با دست‌خط خودتان که در آن آرزویی برای گیرنده کرده‌اید را هم هدیه دهید. چاپ‌کردن یک مجموعه عکس روی تخته‌شاسی هم می‌تواند ایده خوبی باشد. مجموعه‌ای از عکس‌های مشترکتان را انتخاب کنید و به عکاسی بدهید تا در کنار هم چاپشان کند. یادآوری خاطره‌ها، بیان آرزوها یا نوشتن دل‌نوشته‌ها، می‌تواند ارزش هدیه شما را چند برابر کند.

غایب‌ها را فراموش نکنید
برای عیدی‌دادن، حتما نباید به عزیزتان دسترسی نزدیک داشته باشید. دوستان و عزیزانی که در روزهای ابتدای سال از شما دور هستند را از هدیه‌هایتان محروم نکنید. می‌توانید با پست برایشان عیدی بفرستید، از یک گل‌فروشی در شهرشان بخواهید که به نیابت از شما دسته‌گلی را برایشان ببرد یا یک کلیپ  از حرف‌هایتان درباره او و عکس‌های مشترکتان آماده کنید و برایش در یکی از شبکه‌های اجتماعی ارسال کنید.

آرزوها را برآورده کنید
هدیه قرار نیست همیشه یک کالا باشد. اگر می‌دانید که فرد مقابلتان آرزوی حاضر شدن در کنسرت را دارد، می‌توانید برایش یک بلیت، عیدی بخرید. اگر می‌دانید که اهل ماساژ است، می‌توانید بلیت یک ساعت ماساژ را برایش بفرستید یا اینکه اگر با یک طبیعت‌گرد روبه‌رو هستید، می‌توانید او را در یک تور یک‌روزه ثبت‌نام کنید. اما برای انتخاب این نوع هدیه‌ها، آگاه‌بودن از نیاز فرد موردنظرتان و شناخت دقیق علایق او، اهمیت زیادی دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha