سخنگوی ارتش اعلام کرد: در پی فرمان مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا مبنی بر گسیل امکانات بیشتر از سوی نیروهای مسلح به استان‌های سیل زده شمال کشور، ارتش اقدامات امدادرسانی به اهالی این مناطق را افزایش داد.

گسترش کمک رسانی ارتش به استان های سیل زده شمال کشور

سلامت نیوز: سخنگوی ارتش اعلام کرد: در پی فرمان مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا مبنی بر گسیل امکانات بیشتر از سوی نیروهای مسلح به استان‌های سیل زده شمال کشور، ارتش اقدامات امدادرسانی به اهالی این مناطق را افزایش داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ دوم تقی‌خانی، سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اعلام خبر فوق افزود: ارتش بر حسب ضرورت و وظیفه ذاتی خود از نخستین ساعات این سانحه طبیعی، در منطقه حاضر شده، لیکن در پی فرامین فرمانده معظم کل قوا و متعاقب آن رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، دامنه اقدامات خود در این مناطق را افزایش داده است.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس از شب گذشته امکانات و تجهیزات مکانیکی مورد نیاز از قبیل وسایل مهندسی، بیل مکانیکی و لودر و همچنین ۱۵ دستگاه پمپ قوی تخلیه آب، علاوه بر تجهیزات به‌کار گرفته شده در روزهای قبل به منطقه ارسال شده است.

سخنگوی ارتش با اشاره به ضرورت تامین لوازم و اقلام اولیه برای کمک‌رسانی به مردم، ادامه داد: همچنین ۵۰۰ تخته چادر، 2000 تخته پتو و چندین هزار غذای کنسرو شده به منطقه اعزام شده و یک بیمارستان صحرایی نیز در منطقه برپا شده‌ است و  برای جابجایی‌های هوایی نیز ۶ فروند بالگرد شنوک و ۲۱۴ و یک فروند هواپیمای فرندشیپ از پایگاه‌های آبیک، اصفهان و تهران نیروی زمینی ارتش در منطقه مستقر خواهد شد.
 
امیر تقی‌خانی با اشاره به تمهیدات نیروی دریایی ارتش برای تسریع در امدادرسانی به مردم، خاطر نشان کرد: ۱۲ قایق "جی‌می‌نی‌ آ" به همراه ۱۰ تیم غواص سه نفره و دو کامیون نیازهای اولیه، دارویی و بهداشتی و دو فروند بالگرد نیز از سوی نیروی دریایی ارتش به منطقه اعزام شده است.

سخنگوی ارتش ادامه داد: علاوه بر این تیپ‌های متحرک و هجومی ۱۳۰ و ۲۳۰ و همچنین قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ گرگان نیروی زمینی و تکاوران و تفنگ‌داران نیروی دریایی در منطقه در حال کمک‌رسانی و تامین امنیت مناطق و شهرها هستند.

وی با بیان اینکه «فرمانده نیروی زمینی ارتش برای نظارت بر روند امدادرسانی به این منطقه عازم شده»، اظهار کرد: علاوه بر کمک‌رسانی به مردم و تخلیه آب گرفتگی از معابر و منازل، اقدامات لازم برای آمادگی مواجهه با سیل احتمالی و کمک به مردم عزیز، در نظر گرفته شده است.

امیر تقی‌خانی از آماده‌باش پادگان‌های گرگان، نوده، دوآب و بجنورد برای اسکان مردم خبرداد و افزود: به یگان‌های ارتش در پنج استان لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و دیگر مناطقی که احتمال وقوع مجدد سیل می رود، دستور آماده‌باش ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: البته امدادرسانی از ۲۷ اسفند ۹۷ با کمک به مسافران گرفتار در برف آغاز شد و همزمان با آب گرفتگی و جاری شدن سیل در نقاط مختلف استان‌های شمالی به ویژه گلستان، استقرار ارتش در چندین منطقه از این استان صورت گرفت. تخلیه آب به صورت منزل به منزل، طبخ هزاران قرص نان و توزیع آب معدنی و خوراک کنسرو شده، استقرار بالگرد و قایق‌های ایمنی و وسایل اولیه به همراه نیروی انسانی از نخستین ساعات انجام شده است.

سخنگوی ارتش تصریح کرد: کمک های ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی اسلامی در مناطق سیل زده، در قالب اقدامی جمعی و هم افزا تا زمان نیاز مردم و اعلام ستاد بحران ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha