یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 267570

مدیرکل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، گفت: حدود 70 میلیون یورو در سال 97، واردات مکمل های غذایی و دارویی داشتیم و تعداد واردات مکمل ها تقریبا نصف سال 96 است.

واردات مکمل نصف شد

سلامت نیوز:مهناز خانوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال 97 به وضوح واردات مکمل های ورزشی و تغذیه ای به دلیل سیاستگزاری های سازمان غذا و دارو در واردات کاهش یافت.

وی، مسائل و مشکلات مربوط به ترخیص و انتقال ارز و نیز مشکلات در واردات ماده اولیه مکمل ها را از دیگر دلایل کاهش واردات مکمل های تغذیه ای و ورزشی عنوان کرد.

مدیرکل امور فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، اظهار داشت: در سال 97 ، در مجموع برای حدود چهار هزار قلم مکمل تغذیه ای و ورزشی تولید داخل و وارداتی، مجوز صادر شد. 

خانوی تصریح کرد: نسبت صدور مجوز برای مکمل های تغذیه ای به مکمل های ورزشی، 40 به 60 است.وی خاطرنشان کرد: علاوه بر مکمل، حدود 400 فرآورده گیاهی نیز در بازه زمانی بهمن 96 تا بهمن 97 با وجود سختی های تولید، مجوز گرفتند.

وی تاکید کرد: در سال 98 مشکلی در تولید فرآورده های طبیعی و گیاهی نخواهیم داشت و در زمینه شیرهای رژیمی و متابولیک نیز تامین مالی و ساز و کارهای لازم انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha