یک مشاور خانواده گفت: دولت بدون وعده و شعار شرایط زندگی عادی سیل‌‌زدگان را فراهم کند.

دولت بدون وعده و شعار شرایط زندگی عادی سیل‌‌زدگان را فراهم کند

سلامت نیوز: یک مشاور خانواده گفت: دولت بدون وعده و شعار شرایط زندگی عادی سیل‌‌زدگان را فراهم کند.

به گزارش سلامت نیوز، اصغر کیهان‌نیا در گفتگو با آنا، درباره چگونگی تعمیم آرامش ذهنی و سلامت روانی به سیل‌زدگان گفت: سیل‌زدگان نیاز به متخصص دارند. وقتی ضایعه‌ای برای فردی اتفاق می‌افتد که جبران‌ناپذیر است، از دو راه امکان کمک کردن به آنها وجود دارد. راه اول کمک‌های اقتصادی و امدادی و راه دوم احساس تنهایی نکردن آنهاست.

این مشاور خانواده افزود: در حقیقت سیل‌زدگان باید احساس کنند اگر چیزی را از دست داده‌اند، به‌نوعی جبران خواهد شد و دوم آنها بدانند که تنها نیستند و کسانی(مسئولان) هستند که از آنها حمایت می‌کنند.

وی گفت: به‌محض اینکه نیاز سیل‌زده‌ها تأمین شود و از نظر روحی و روانی احساس کنند که کسی غم‌خوار و نگران آنهاست، برای مدتی آرامش بسیار زیادی پیدا خواهند کرد.

کیها‌ن‌نیا ادامه داد: حضور متخصصان روانی و روان‌شناسان در بین سیل‌زدگان بحث دیگری است که باید با کسانی که در این ضایعه مال‌ یا فرزندان‌شان را از دست داده‌اند صحبت و حقیقت این اتفاق بزرگ را بیان کنند که دست کسی نبوده و مسئله طبیعی بوده است.

وی افزود: وقتی که آدم‌ها احساس کنند که در این ضایعه، شخصی یا دشمنی مقصر نبوده و این یک بلا یا اتفاق آسمانی بوده، آنها احساس بهتری پیدا خواهند کرد.

نویسنده کتاب‌های خانواده و مشاور خانواده درباره اقدامات دولت در این زمینه گفت: دولت باید اقدامات مادی و معنوی انجام دهد، چرا که تامین زیان مالی سیل‌زدگان نوعی تسکین است. دولت باید بدون شعار و وعده‌ها و با سرعت هر چه بیشتر شرایط اسکان ، تغذیه و چیزهایی را که از دست داده‌اند فراهم کند. البته چون این سیل فراگیر بوده و چند استان ما را دربرگرفته این انتظار خارق‌العاده را هم نمی‌توان از دولت داشت که بتواند همه اینها را به‌موقع جبران کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha