وقوع سیل در روزهای آغازین سال جدید در برخی استان‌های کشور، خرابی‌های فراوانی به بار آورد و در عین حال مشکلات زیادی نیز برای هم‌میهنان ایجاد کرد.

جابه جایی 9600 محموله با امداد رسانی هوایی به سیل زدگان لرستان

سلامت نیوزوقوع سیل در روزهای آغازین سال جدید در برخی استان‌های کشور، خرابی‌های فراوانی به بار آورد و در عین حال مشکلات زیادی نیز برای هم‌میهنان ایجاد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ،لرستان و خوزستان از جمله استان‌هایی هستند که همچنان با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم می‌کنند این در حالی است که امدادرسانی‌ها توسط نیروهای دولتی و غیردولتی تا این لحظه ادامه دارد و کمک‌های بشردوستانه نیز در حال ورود به کشور است.

در این خصوص و  بنا بر گفته  مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر ایران، محموله‌ای از سوی صلیب سرخ آلمان وارد کشور شده و روز دوشنبه از گمرک ترخیص خواهد شد، گفتنی است این محموله شامل تجهیزات امدادونجات و جلوگیری از سیلاب است.


اسماعیل رمضانی، مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر درباره وضعیت آخرین امدادرسانی‌ها تا پایان تعطیلات در استان لرستان به «ایران» می‌گوید: در استان لرستان در ۱۰ شهرستان به تعداد ۱۹۵۲۶ نفر امدادرسانی صورت گرفته است و 11180 نفر اسکان اضطراری داده شده، همچنین 458 واحد مسکونی از آب تخلیه شده است.

ازنا، پلدختر، الشتر، کوهدشت، نورآباد، الیگودرز، خرم‌آباد، دورود و بروجرد شهرهایی بودند که بعد از وقوع حادثه سیل به آنها امدادرسانی شد. در حال حاضر هم 6 فروند بالگرد امدادی در منطقه مستقر و مشغول امدادرسانی است و 168 تیم عملیاتی در استان لرستان با 758 نفر در حال امدادرسانی به سیل زدگان هستند.

به‌گفته او  2420 چادر، 7850 تخته پتو، 303 ست ظروف، ۱۲۸۰ کیلوگرم نایلون، ۲۳۶ شعله والور، 1155 تخته موکت همچنین اقلام خوراکی مانند نان، آب معدنی و کنسروجات در مناطق حادثه دیده استان توزیع شد. رمضانی در ادامه با اشاره به اینکه در این بخش با توجه به اینکه دسترسی زمینی تیم‌های عملیاتی به مناطق آسیب دیده وجود نداشت، گفت: تعداد ۶ فروند بالگرد در استان مستقر شده و فرآیند انتقال محموله‌های عملیاتی و نیرو و تجهیزات را بر عهده گرفتند.

همچنین در همین راستا با همکاری و پشتیبانی بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، انتقال محموله‌های امدادی به منطقه بعد از بهبود شرایط جوی سرعت بیشتری گرفت و تاکنون در فعالیت‌های امداد هوایی مجموع ساعت پروازی به 43 ساعت رسیده و 9600 محموله جابه‌جا شده است.


برپایی 36 اردوگاه اسکان اضطراری در استان خوزستان
به گفته مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر، دو محموله ۵۰ و ۲۰ تنی اقلام امدادی جمعیت هلال احمر توسط دو هواپیمای ارتش جمهوری اسلامی به خوزستان در پایان هفته گذشته ارسال شد.

این محموله‌ها شامل یک هزار چادر امدادی، یک هزار جفت چکمه، مواد شوینده، کنسروجات و نان است و محموله‌ها توسط امدادگران جمعیت هلال احمر خوزستان و سربازان ارتش جمهوری اسلامی تخلیه و به مجتمع امدادی هلال احمر در اهواز منتقل شدند. توزیع این اقلام در مناطق سیل زده استان خوزستان نیز در حال انجام است.


علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان نیز در این خصوص اظهار می‌دارد: در حال حاضر 36 اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق سیل زده شهرستان‌های باوی، شوشتر، اهواز، دزفول، شوش، دشت آزادگان، هویزه، اندیمشک و شادگان برپا شده است و تاکنون 20 هزار و 782 نفر از آسیب دیدگان سیل‌های اخیر در این اردوگاه‌ها اسکان اضطراری شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha