رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، با تاکیدبراینکه پرونده الکترونیک سلامت، سیستم ارجاع، طرح پزشک خانواده و گایدلاین‌ها باید در سال ۹۸ اجرا شود یادآورشدکه تاکنون تنها ۳۰ درصد از قوانین برنامه پنجم و ششم توسعه عملیاتی شده است.

تنها ۳۰ درصد از قوانین برنامه توسعه در حوزه سلامت اجرا شده است

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، با تاکیدبراینکه پرونده الکترونیک سلامت، سیستم ارجاع، طرح پزشک خانواده و گایدلاین‌ها باید در سال ۹۸ اجرا شود یادآورشدکه تاکنون تنها ۳۰ درصد از قوانین برنامه پنجم و ششم توسعه عملیاتی شده است.

به گزارش سلامت نیوز، حسینعلی شهریاری  در  گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به تغییرات و اصلاحاتی که باید در  سال 98 در حوزه سلامت کشور ایجاد شود، گفت: آنچه مسلم است وزارت بهداشت و درمان باید در سال 98 پرونده الکترونیک سلامت، سیستم ارجاع، طرح پزشک خانواده و گاید لاین‌ها را اجرا کند.

نماینده مردم  زاهدان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این موارد در قوانین برنامه پنجم و ششم توسعه آمده بود، اما متاسفانه تاکنون حتی 30 درصد از این قوانین هم عملیاتی نشده است و تازه اجرای آن آغاز شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: با توجه به اعتباراتی که در بودجه 98 برای حوزه سلامت تعیین شده است، قطعا تحقق تمام موارد مندرج در برنامه‌های توسعه که بر اجرای آنها تاکید شده است، امکانپذیرنیست، اما انتظار می‌رود که حداقل 30 درصد دیگر از این قوانین اجرایی شود که در یک برهه زمانی چهار ساله بتوان 70 درصد ازاین برنامه‌ها را اجرا کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اینکه انتظار داشته باشیم صد درصد مفاد مندرج در برنامه‌های پنجم و ششم توسعه در جهت بهبود ارائه خدمات در حوزه سلامت کشور عملیاتی شود، شاید سال‌ها به طول بینجامد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha