رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر از خدمت‌رسانی به ۲۹۰ هزار نفر در مناطق سیل‌زده خبر داد. مرتضی سلیمی در مراسم تحویل رسمی تجهیزات تخصصی نجات در آ‌ب صلیب سرخ آلمان به سیل‌زدگان ایران که در سازمان امداد و نجات انجام شد، از خدمت‌رسانی به ۲۹۰ هزار نفر در مناطق سیل‌زده خبر داد.

290 هزار نفر در مناطق سیل زده امدادرسانی شدند

سلامت نیوز:رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر از خدمت‌رسانی به ۲۹۰ هزار نفر در مناطق سیل‌زده خبر داد. مرتضی سلیمی در مراسم تحویل رسمی تجهیزات تخصصی نجات در آ‌ب صلیب سرخ آلمان به سیل‌زدگان ایران که در سازمان امداد و نجات انجام شد، از خدمت‌رسانی به ۲۹۰ هزار نفر در مناطق سیل‌زده خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وی گفت: ۱۱۱ هزار اسکان اضطراری در مناطق سیل‌زده انجام شده است. بیشتر کار‌ها در استان‌های خوزستان، لرستان، ایلام و کرمانشاه است و تاکنون ۲۹۰ هزار خدمات امدادی به سیل‌زدگان ارائه شده است، ۱۱۵۲ نفر به مناطق امن منتقل شدند و ۶۱۲ ساعت پرواز با بالگرد‌های هلال‌احمر و نیرو‌های نظامی انجام شده است.

سلیمی گفت: در استان گلستان هنگام وقوع سیل همه راه‌های ارتباطی مسدود شده و در استان لرستان نیز مسیر‌های شهر‌های معمولان و پلدختر مسدود شده بود و با امداد هوایی خدمات‌رسانی کردیم. اقلام غذایی، بهداشتی توزیع شد و تاکنون ۱۸ هزار و ۷۲۳ تخته چادر، ۱۰۴ هزار و ۸۳۵ سبد غذایی، ۳۵ هزار تخته موکت و ۷۰ هزار تخته پتو و بقیه اقلام مورد نیاز به این سیل‌زدگان توزیع شده است.

وی یادآور شد: پیش از وقوع سیل‌ها در تمام استان‌ها آماده‌باش لازم داده شده و ۴۶ هزار تخته چادر و ۹۳ هزار سبد غذایی و نیز ۵۱ هزار تخته موکت به این مناطق ارسال شده بود، مردم نیز به مناطق امن انتقال داده شدند و اردوگاه اضطراری ایجاد کردیم؛ از دولت و صلیب سرخ آلمان به‌دلیل تأمین این محموله سپاسگزار هستیم ضمن اینکه ارتباطات آموزشی بین صلیب سرخ آلمان و هلال‌احمر ایران مستحکم است و آموزش مربیان سگ‌های جست‌و‌جوگر از سوی آلمان و متقابلاً تربیت نیرو‌های کوهستان از سوی ایران انجام می‌شود.محموله ارسالی آلمان شامل ۴۰ دستگاه قایق و ۸۰ مجموعه تجهیزات انفرادی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha