دو بیماری که توسط یک بیمارستان دولتی در حاشیه شهر رها شده بودند ، پس از انتقال به بیمارستان فیروزآبادی ری و تکمیل درمان ترخیص شده اند.

سلامت نیوز : دو بیماری که توسط یک بیمارستان دولتی در حاشیه شهر رها شده بودند ، پس از انتقال به بیمارستان فیروزآبادی ری و تکمیل درمان ترخیص شده اند.

به گزارش عصرایران ، بیمارستان امام خمینی تهران که متهم این ماجراست ، این موضوع که جنایت رها کردن بیماران توسط بیمارستان صورت گرفته را انکار و تکذیب می کنند. این در حالی است که رئیس بیمارستان فیروزآبادی ری ، که پذیرای این بیماران مظلوم بوده است ، صبح امروز در یک گفت و گوی رادیویی ، به تصریح از بیمارستان امام خمینی ، به عنوان مرکز درمانی قبلی این دو بیمار یاد کرد و حتی تصریح نمود که دوره درمان یکی از آنها که در بیمارستان امام خمینی طی شده ، رو به اتمام بوده است و این بیمار در بیمارستان فیروزآبادی ، به سرعت تکمیل معالجه شده است.

طبیعتاً مسوولان بیمارستان دوم ، حین پذیرش این دو بیمار ، از آنها درباره بیمارستان قبلی و اتفاقی که برایشان رخ داده ، پرسش کرده اند و رئیس فیروزآبادی از نزد خود نام بیمارستان امام را ذکر نکرده است.

اما روابط عمومی بیمارستان امام خمینی مدعی است که این مرکز سالانه افراد بی بضاعت زیادی را درمان می کند و این که در جیب یکی از بیماران مدارک مربوط به این بیمارستان پیدا شده ، نمی تواند دلیلی برای مقصر بودن این بیمارستان باشد.

مدیر روابط بیمارستان امام خمینی در گفت و گو با رادیو، درحالی اعلام داشته که این بیماران در بیمارستان امام خمینی شناسایی نشده اند که از وضعیت روحی و روانی بیماران هم خبر داشته و حتی گفته است یکی از آنها دچار حواس پرتی بوده است!
 همچنین یک پزشک بیمارستان امام خمینی تایید کرده است که لباس های بیمارستانی که بر تن این دو بیمار است ، متعلق به بیمارستان امام خمینی است ، هر چند که با توجه به شباهت لباس های بیمارستانی ، نمی توان با استناد به لباس ها ، نظر قعطی داد.

بر اساس یافته های خبرنگار عصرایران ، یکی از این دو بیمار 60 ساله و دیگری 20 ساله بوده است که بعد از مداوا ، یکی شان به منزل و دیگری به بهزیستی منتقل شده است.
کسی هم که این دو بیمار را نجات داده ، راننده کامیونی بوده که حین عبور از جاده ای در نزدیکی کهریزک ، با شگفتی تمام متوجه می شود دو بیمار با لباس بیمارستانی ، کنار جاده رها شده اند.
این راننده نوعدوست بلافاصله توقف کرده و مراتب را به پلیس خبر می دهد و پلیس هم در تماس با اورژانس زمینه انتقال آنها به بیمارستان را فراهم می کند.
حادث ، حدود 10 روز پیش رخ داده است که در این مدت ، مسوولان بیمارستان متخلف ، سعی در پوشیده نگه داشتن ماجرا داشته اند.

در پی رسانه ای شدن این ماجرای غم انگیز ، دادستان تهران ، رأساً وارد عمل شده و پرونده این بیمارستان را به دادسرای 6 تهران ارجاع داده تا به صورت ویژه به این موضوع رسیدگی و متهمان هر چه سریعتر به جزای عمل غیرانسانی و شرم آور خود برسند.

این دو بیمار که دچار شکستگی پا و سوختگی بوده اند ، به دلیل فقر مالی از سوی بیمارستانی که در آن پذیرش شده بودند ، سوار آمبولانس شده و در اطراف تهران رها شدند.

تا لحظه مخابره این خبر ،در حال که موضوع در سطح وسیعی رسانه ای شده و حتی دادستانی هم اقدام به تشکیل پرونده قضایی نموده است ، وزارت بهداشت و درمان و شخص وزیر در سکوت مطلق به سر می برند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha