رئیس کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی با بیان مشکلات آزمایشگاهیان در کشور از بدهی یک ساله سازمان‌های بیمه‌گر به این مراکز انتقاد کرد.

بدهی یک ساله سازمان‌های بیمه‌گر به آزمایشگاه‌ها

سلامت نیوز:رئیس کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی با بیان مشکلات آزمایشگاهیان در کشور از بدهی یک ساله سازمان‌های بیمه‌گر به این مراکز انتقاد کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، محمد صاحب‌الزمانی رئیس دوازدهمین کنگره بین‌المللی و هفدهمین کنگره بین‌المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در نشست خبری اظهار داشت: جامعه آزمایشگاهیان‌تشخیص طبی در کشور از مشکلاتی رنج می‌برند که عده‌ای به دلیل بی‌توجهی مسئولان و برخی نیز به دلیل تحریم‌ها و مشکلات واردات تجهیزات آزمایشگاهی است.

وی گفت: دستگاه دیپلماسی کشور در این زمینه کم‌کاری می‌کند و باید کشورهای دیگری که دارای تجهیزات آزمایشگاهی هستند جایگزین شوند.

صاحب‌الزمانی ادامه داد: اداره کل تجهیزات پزشکی باید از قبل از آغاز تحریم‌ها برای تهیه تجهیزات آزمایشگاهی برنامه‌ریزی می‌کرد که این کار انجام نشده است. با افزایش قیمت کیت‌ها و تورم موجود در کشور باید تعرفه‌های علوم آزمایشگاهی بر اساس تورم تعیین می‌شد، تعرفه‌های اعلام شده از سوی هیئت دولت کارشناسی نبوده و باید قیمت تمام شده خدمات آزمایشگاهی محاسبه می‌شد.

رئیس این کنگره گفت: تعرفه‌های آزمایشگاه‌ها کارشناسی شده نیست و باید تعرفه‌های خدمات آزمایشگاهی واقعی تعیین شود.

صاحب‌الزمانی افزود: مطالبات آزمایشگاه‌ها توسط بیمه‌ها با یک سال تاخیر پرداخت می‌شود که این موضوع مشکلات زیادی را ایجاد کرده است، برای حل مشکلات به رئیس جمهور نامه نوشتیم اما متاسفانه دستور وی از سوی وزارت بهداشت اجرایی نمی‌شود.

وی تصریح کرد: کیفیت خدمات آزمایشگاهی با وجود تمام مشکلات کاهش پیدا نکرده است.

صاحب‌الزمانی در خصوص برگزاری هفدهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تصریح کرد: در تاریخ ۲۹ فروردین لغایت یک اردیبهشت کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی برگزار خواهد شد و برنامه‌ریزی‌های اجرایی کنگره از ماه‌های قبل آغاز شده است.

وی گفت: این کنگره که ۱۷ سال در کشور سابقه دار و در سال ۱۳۸۱ شروع برای نخستین بار شروع به کار کرد و برنامه‌ریزی‌های علمی آن انجام شد.

صاحب‌الزمانی تصریح کرد: مسائل علوم‌ پایه و علوم آزمایشگاهی به بحث و تبادل نظر گذاشته می‌شود و مطالب علمی مورد بحث قرار می‌گیرد.

رئیس این کنگره تاکید کرد: آزمایشگاه‌ها نقش عظیمی در تشخیص و کنترل بیماری دارند و بدون آزمایشگاه تشخیص بیماری دشوار است، در بیماری واگیر و غیر واگیر بدون تشخیص آزمایشگاهی نمی‌توان به درمان آن اقدامی کرد. بر همین اساس هرساله یافته‌های جدید در این کنگره مورد بررسی قرار می‌گیرد تا بتوانیم از تجربیات و دانش سایر کشورها استفاده کنیم و تجربیات خود را به آنها انتقال دهیم.

وی گفت: کیت‌های آزمایشگاهی به صورت قاچاق از کشورهای همسایه وارد کشور می‌شود که باید برای واردات آن برنامه‌ریزی صحیح صورت گیرد.

در ادامه این نشست خبری علی صادقی‌تبار دبیر اجرایی این کنگره گفت: قیمت کیت‌های آزمایشگاهی تا حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است که اگر ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تهیه آن ها حذف شود قیمت آن ها به ۳ برابر خواهد رسید این در حالی است که با این اتفاق نیز تعرفه جدیدی برای آزمایشگاه‌ها تعیین نخواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha