چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰

پس از تعطیلات هنوز خسته‌اید؟

سلامت نیوز: تعطیلات فرصت مناسبی است که افراد به تجدید قوا و تجدید انرژی بپردازند، اما گاهی دیده می‌شود پس از تعطیلات یا حتی پس از بازگشتن از سفر، بسیار خسته هستند و با وجود این‌كه  بیشتر تعطیلات خود را به خواب و استراحت پرداخته‌اند، اما كماكان احساس خستگی و رخوت می‌كنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم، احساس خواب‌آلودگی پس از تعطیلات هم به دلیل تغییر فصل و هم به دلیل تغییر روند خواب شبانه طبیعی است، اما لازم است پس از سپری شدن چند روز به حالت طبیعی بازگردند.
اگر پس از تعطیلات احساس خستگی دارند ممكن است این حالت بنابه دلایل مختلفی رخ دهد:
 یكی از دلایل این است كه در یك برنامه خانوادگی قرار داشته‌اند و چون دورو‌بر آنها شلوغ بوده زمانی كه تعطیلات به پایان می‌رسد احساس افسردگی و تنهایی می‌كنند.
  دلیل دیگر می‌تواند این باشد كه نظم ساعت خواب و امور روزمره تغییر كرده و سازگاری مجدد با ساعت كاری برایشان دشوار است.
 دلیل دیگر می‌تواند علاقه و رغبت نداشتن نسبت به شغل و فعالیت دائمی باشد. در نتیجه پس از تعطیلات احساس می‌كنند مجدد سر كاری باز‌گشته‌اند كه احساس لذت به آنها نمی‌دهد.
دوست نداشتن همكاران و محیط شغلی نیز باعث كاهش رغبت شغلی می‌شود و احساس افسردگی و خستگی را برای فرد ایجاد می‌كند.
 اجباری بودن شغل به دلیل معیشت نیز می‌تواند عاملی برای بی‌انگیزه شروع كردن سال باشد.
 همچنین افرادی كه در ذهن خودشان مدام تكرار می‌كنند شغل خود را دوست ندارند یا این‌كه شغل را عاملی خسته‌كننده می‌دانند، بیشتر از بقیه دچار خمودگی پس از تعطیلات می‌شوند.
 برای تعطیلات بعدی یادتان باشد در روزهای پایانی تعطیلات بدن خود را در حالت آماده نگه‌دارند و ذهن خود را از حالت خموده خارج سازند.
در روز‌های پس از تعطیلات از چك كردن مكرر تلفن همراه و فضای مجازی فاصله بگیرید.
 در سفرهای بعدی به‌خاطر داشته باشید، گردش‌های شهری و بازدیدهای تور را به روزهای آخر نیندازید و تمام انرژی خود را در سفر از بین نبرید.
 برای مفرح كردن محیط شغلی خود به دنبال راهكار باشید.
 خود را وادار سازید به موقع به رختخواب بروید تا بدنتان با ساعت خواب جدید سازگار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha