نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس با اشاره به اینکه سیل آسیب جدی به استان وارد کرده است، گفت: از سراسر خوزستان همه بسیج شده‌اند و اقدامات لازم در حال انجام است. در اهواز ما بیشتر با مشکل فاضلاب روبه رو هستیم که به دلیل عدم وجود سیستم مناسب، فاضلاب به داخل شهر پس زده است.

آخرین وضعیت استان سیل زده خوزستان از زبان یکی از نمایندگان استان

سلامت نیوز: نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس با اشاره به اینکه سیل آسیب جدی به استان وارد کرده است، گفت: از سراسر خوزستان همه بسیج شده‌اند و اقدامات لازم در حال انجام است. در اهواز ما بیشتر با مشکل فاضلاب روبه رو هستیم که به دلیل عدم وجود سیستم مناسب، فاضلاب به داخل شهر پس زده است.

به گزارش سلامت نیوز، هدایت الله خادمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت استان سیل زده خوزستان بیان کرد: تقریباً اکثر نقاط جنوب غرب خوزستان با سیل درگیر هستند ولی از روز گذشته مقداری سطح آب در اطراف اهواز کاهش پیدا کرده است. در اهواز ما بیشتر با مشکل فاضلاب روبه رو هستیم. متأسفانه اهواز دارای سیستم فاضلاب مناسب نبوده و فاضلاب به داخل رودخانه می‌ریخت و اکنون با بالا آمدن آب در حال پس زدن به داخل شهر است. خروجی سدها را کاهش دادیم و اکنون حجم آبی که از سدها رها می‌شود کاهش یافته است.

وی در ادامه اظهار کرد: سیل آسیب جدی به خوزستان وارد کرده است. می‌توان گفت خسارت مالی که سیل به خوزستان وارد کرده است از جنگ هشت ساله نیز بیشتر است. سیل کشاورزی و دامداری استان را تعطیل کرد و مزارع و دام‌ها را از بین برده است.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس تصریح کرد: نیروهای امدادی و مردم در حال تلاش و کمک رسانی هستند. از سراسر خوزستان همه بسیج شده و اقدامات لازم در حال انجام است. از استان‌های دیگر نیز برای کمک رسانی آمده‌اند.

وی در ادامه تاکید کرد: خسارت وارده به استان واقعاً جدی است و تقریباً می‌توان گفت که دوستان بی جهت غافل گیر شدند چراکه هواشناسی از چند ماه پیش چنین بارش‌هایی را پیش بینی کرده بود. باید آب پشت سدها بهتر مدیریت می‌شد. انتظار داریم دولت کمک ویژه‌ای به مردم سیل زده کند و امیدواریم این مردمان فراموش نشوند چراکه مردم استان هرچه که داشتند از دست داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha