شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

دبیرکل خانه پرستار از مهاجرت سالانه ۴۰۰ پرستار به خارج از کشور خبر داد. محمد شریفی‌مقدم افزود: در بحث مهاجرت آمار دقیقی وجود ندارد، چراکه کانال‌های خروجی کشور متفاوت است و پرستاران به طرق مختلف مهاجرت می‌کنند.

مهاجرت سالانه ۴۰۰ پرستار به خارج از کشور

سلامت نیوز:دبیرکل خانه پرستار از مهاجرت سالانه ۴۰۰ پرستار به خارج از کشور خبر داد. محمد شریفی‌مقدم افزود: در بحث مهاجرت آمار دقیقی وجود ندارد، چراکه کانال‌های خروجی کشور متفاوت است و پرستاران به طرق مختلف مهاجرت می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ،وی افزود: برهمین اساس عده‌ای به سازمان نظام پرستاری مراجعه می‌کنند و تائیدیه می‌گیرند، اما امکان دارد تائییدیه برای همه کشورها قابل‌قبول نباشد. آماری وجود دارد مبنی بر اینکه پرستارانی که می‌خواهند به خارج از کشور بروند در سال حدود 400 نفر هستند.

وی ادامه داد: البته برخی پرستارانی که قصد مهاجرت دارند نیز به سازمان مراجعه نمی‌کنند و با استفاده از وکیل به‌طور مستقیم برای مهاجرت اقدام می‌کنند که البته بدون وکیل هم این اقدامات انجام می‌شود.

در مجموع روش‌هایی که پرستاران برای مهاجرت استفاده می‌کنند، قابل آمارگیری دقیق نیست. دبیرکل خانه پرستار گفت: بیشتر کشورهای دنیا نیاز به نیروی پرستاری دارند. کشورهایی مثل کانادا، استرالیا، آمریکا، انگلیس و آلمان نیاز به نیروی پرستاری دارند، اما بسته به سیاست دولت آنها این نیاز رفع می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha