شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 268905

«سارا» نام دختری است که سه روز پیش در محاصره سیلابی که روستایشان را فرا گرفته بود، چشم به دنیا باز کرد. به‌ گزارش ‌ایسنا، اهالی روستای سیل‌زده «شیخیتر» سه روز پیش باخبری خوشحال کننده روز خود را آغاز کردند.

دختر تازه متولد شده در محاصره سیلاب

سلامت نیوز:«سارا» نام دختری است که سه روز پیش در محاصره سیلابی که روستایشان را فرا گرفته بود، چشم به دنیا باز کرد. به‌ گزارش ‌ایسنا، اهالی روستای سیل‌زده «شیخیتر» سه روز پیش باخبری خوشحال کننده روز خود را آغاز کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آفتاب یزد ،سومین فرزند «کاظم» از اهالی روستا که خانه‌اش را آب طغیان کرخه فرا گرفته بود، متولد شد. در حال‌ حاضر این کودک سه روزه در روستا و در شرایط نامساعدی زندگی می‌کند. با توجه به کمبود برخی امکانات والدینش نگرانی‌هایی را در خصوص سلامت و واکسیناسیون او دارند. کاظم کعبی، پدر سارا درباره به دنیا آمدن فرزندش می‌گوید که چهار روز پیش بود که درد زایمان همسرم فرا رسید.

آب تمام روستا را گرفته بود و اگر می‌خواستیم به بیمارستان برسیم باید با قایق خود را به بیمارستان سوسنگرد می‌رساندیم. اما شرایط استفاده از قایق برای همسرم وجود نداشت. او ادامه‌ داد: یک راه فرعی که در واقع بیراهه است پشت تپه‌های روستا وجود داشت که در واقع بیش از دو ساعت تا شهر فاصله دارد، اما چاره‌ای نداشتیم و همسرم را از راه بیراهه به بیمارستان سوسنگرد رساندیم و بلافاصله به اتاق عمل رفته و دخترم به دنیا آمد.

کاظم در باره وضعیت نگهداری از نوزادش می‌گوید: سارا فرزند سوم من است. دو فرزند دیگر به نامهای "عمار" و "سارینا" دارم که هفت و سه ساله هستند. شرایط برای آنها هم دشوار است اما وضعیت سارا کمی نگران کننده است. به گفته پزشکان باید حتما واکسیناسیون او را در چند مرحله انجام دهیم، اما راه مناسبی برای رساندن دخترم به بیمارستان وجود ندارد و در واقع خطرات بسیار است و به همین دلیل منصرف شدیم.

پدر این نوزاد سه روزه با بیان این که تاکنون برای دخترم شناسنامه نگرفته‌ایم در این باره می‌گوید: باید صبر کنیم سیل فروکش کند و راه‌ها باز شود تا بتوانیم برای دریافت شناسنامه‌اش به ثبت احوال برویم.این ساکن روستای شیخیتر درباره دریافت کمک‌های امدادی نیز می‌گوید: تعدادی چادر به ما داده‌اند ، اما با توجه به بسته بودن راه نیاز به کمک‌های بیشتری داریم که به ما برسد.

او درباره محل نگهداری دخترش نیز می‌گوید: آب وارد خانه ما شده است یا مجبور هستیم او را در زیر سایه درختان نگه داریم و یا به چادر ببریم که در زیر درختان پشه‌ها مزاحمت ایجاد می‌کنند و در داخل چادر نیز هوا به قدری گرم است که نمی‌توان مدت طولانی او را در آنجا نگه داشت. حدود ۲۰ خانوار در این روستا زندگی می‌کنند که به دنیا آمدن "سارا" گر چه باعث شادی و دلخوشی شان شده است، اما نگرانی‌هایی نیز بابت سلامتی این کودک وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha