احساس تکراری شدن زندگی مشترک، پدیده‌ای است که بعضی زن و شوهرها بعد از گذشت چند سال از شروع با هم بودن‌شان گرفتارش می‌شوند به طوری که حتی عده‌ای آن را طبیعی و اجتناب ناپذیر می‌دانند.

9 توصیه برای جذاب شدن نزد همسر

سلامت نیوز:احساس تکراری شدن زندگی مشترک، پدیده‌ای است که بعضی زن و شوهرها بعد از گذشت چند سال از شروع با هم بودن‌شان گرفتارش می‌شوند به طوری که حتی عده‌ای آن را طبیعی و اجتناب ناپذیر می‌دانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،این افراد بر این باور هستند که بعد از مدتی کنار هم بودن و تجربه تمام اولین‌های زندگی مشترک، رنگ و لعاب زندگی می‌رود و روال خسته کننده و تکراری زندگی در کنار یک نفر دیگر شروع می‌شود اما آیا واقعا چنین اتفاقی طبیعی است؟ مهم‌تر آن‌که آیا نباید فکری برای آن کرد، در جایی که عادی شدن روابط از جمله آسیب‌هایی است که حتی می‌تواند به طلاق برسد؟
 
رایج‌ترین اشتباهات زوج ها بعد از چند سال زندگی مشترک
این آسیب می‌تواند دلایل فراوانی از درون خانواده یا خارج آن داشته باشد که راه‌حل‌های متفاوتی را می‌طلبد. در آغاز زندگی مشترک، تجربه‌هایی وجود دارد که هر دو زوج خیلی روی آن‌ها وقت می‌گذارند. تجربه‌هایی مثل توجه به زندگی دو نفره، نوع پوشش، نوع رفتار و روابط زناشویی.

عموما خانم‌ها در اوایل ازدواج سعی می‌کنند در خانه، لباس و آرایش مرتب داشته باشند، به آشپزی و سفره‌آرایی بپردازند و ... در مقابل مردها هم سعی می‌کنند که گل بخرند، به همسرشان کمک کنند، ابراز عشق و محبت داشته باشند و ... . معمولا بعد از سه تا پنج سال اول زندگی مشترک و ورود فرزند به زندگی، زوج ها فراموش می‌کنند که خودشان رکن اصلی زندگی هستند.

آن‌ها دیگر وقتی برای حرف زدن با هم نمی‌گذارند، تفریحی اگر باشد کاملا منطبق با نیاز و خواسته‌های بچه می‌شود و زیبایی و آراستگی زن و شوهر برای همدیگر کم رنگ می‌شود. متاسفانه فراموش می‌کنند که خودشان همیشه به قدردانی، ابراز محبت، تعریف و تمجید از سوی یکدیگر نیاز دارند. یادشان می‌رود که روزی همدیگر را دوست داشتند. شاید برای همین است که در پنج سال اول زندگی مشترک، طلاق‌های فراوانی اتفاق می‌افتد.


2 دلیل اصلی احساس روزمرگی در زندگی مشترک
به نظر می‌رسد عادی شدن و احساس روزمرگی در روابط زن و شوهرها علت‌های متفاوتی داشته باشد. یکی از این علت‌ها، افسانه سازی ذهنی درباره زندگی مشترک است. در واقع زوج ها قبل از ازدواج، تصورات کمال گرایانه‌ای درباره زندگی مشترک دارند و آن را با خود به خانه بخت می‌آورند.

وقتی که واقعیت زندگی چیزی غیر از این تصورات را نشان می‌دهد، آن‌ها ساختن رویاهای شان را کم کم فراموش می‌کنند و تن به واقعیت می‌دهند و هیچ تلاشی نمی‌کنند. دلیل دیگر می‌تواند به دنبال مقصرهای بیرونی باشد به این معنی که ما دلیل اتفاق‌های زندگی مشترک‌مان را بیرون از رفتارهای خودمان بدانیم. در واقع ما دل‌مان می‌خواهد به نحو معجزه‌آسایی همه چیز خوب و رمانتیک باشد، در صورتی که خود ما هستیم که این جذابیت‌ها را باید بسازیم و ادامه دهیم.


9 توصیه برای جذاب شدن نزد همسر
برای این‌که جذابیت‌های همسران برای یکدیگر حفظ شود، باید راهکارهایی که در ادامه مطرح می‌شود، به کار گرفته شود. با توجه به نکات مطرح شده، اگر چند سالی از شروع زندگی مشترک‌تان گذشته است، این 9 توصیه را با دقت بیشتری بخوانید و به آن‌ها عمل کنید.


1-زمانی در هفته را فقط با همسرتان باشید: شما احتیاج دارید که زمان‌هایی در هفته را فقط به خودتان و همسرتان اختصاص دهید. با هم توافق کنید و در یک وقت مشترک هفتگی فقط به خواسته‌های همدیگر اهمیت دهید و نه چیز دیگر.


2-با هم و بدون بچه‌ها بیرون بروید: بدون بچه‌ها با یکدیگر قدم بزنید و صحبت کنید. این کار می‌تواند بسیاری از خاطرات خوش گذشته را دوباره زنده و شما را مثل روزهای گذشته عاشق هم کند.


3-همیشه حرف‌های تازه داشته باشید: برای این که با هم حرف بزنید، باید حرف تازه ای داشته باشید. به همین دلیل حتی اگر شده در حد یک لطیفه یا خبر جدید حرف تازه داشته باشید که برای همسرتان تعریف کنید. اگر اهل مطالعه باشید، هیچ مشکلی برای پیدا کردن موضوع در این باره نخواهید داشت.


4-مانند تازه ازدواج‌ها رفتار کنید: لباس‌های جذاب بپوشید. به خودتان برسید و برای رابطه زناشویی اهمیت قائل باشید. آن‌گونه رفتار کنید که انگار تازه عقد کرده‌‌اید و همسرتان برای‌تان یک فرد شگفت انگیز است. این یکی از رمز و رازهای رهایی از دلزدگی در زندگی مشترک است.


5-از زبان عشق کمک بگیرید: زبان‌های پنج گانه عشق سرشار از ارادت، صمیمیت و احساساتی است که از قلب‌تان نشات گرفته است. زبان‌های پنج گانه عبارت اند از: وقت گذاشتن برای یکدیگر، گفتن کلمات تایید آمیز، تماس فیزیکی، هدیه دادن و خدمت به یکدیگر. جست وجو کنید که زبان عشق همسرتان کدام است و با آن زبان با او صحبت کنید تا زندگی‌تان، رنگ خوشبختی و آرامش بگیرد.


6-یادداشت‌های عاشقانه بنویسید: یادداشتی عاشقانه که لای یک صفحه کتاب، زیربشقاب یا روی در یخچال قرار داده شده است، حس بسیار خوبی برای همسرتان ایجاد می‌کند و مسلما در هنگام خواندن آن لبخند تحسین برانگیزی بر لبان او خواهد نشاند.


7-تماس چشمی برقرار کنید: هیچ وقت نگاهتان را از یکدیگر ندزدید و اگر در روز، دقایق اندکی در کنار یکدیگر هستید، همان لحظات را با عشق و آرامش به چشمان یکدیگر خیره شوید و لبخند بزنید.


8-او  را غافل گیر کنید: تلاش کنید با برنامه‌ریزی تفریحی متفاوت، رفتن به خانه یک دوست یا خرید هدیه، همسرتان را غافل گیر کنید. احساسی که افراد در چنین مواقعی تجربه می‌کنند، بسیار پایدارتر و تاثیرگذارتر از زمان‌های دیگر است.


9-شنونده خوبی باشید: تا به حال مطالب زیادی در همین صفحه درباره اصول گفت و گو با همسر چاپ شده است که به نظرم لازم است سه مورد از آن‌ها را یادآوری کنم: خاطرات تلخ و منفی گذشته را برای یکدیگر دایم زنده نکنید، شنونده خوبی برای حرف‌های همدیگر باشید و بدون قضاوت، توهین و سرزنش، صحبت‌ های همسرتان را بشنوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha